SvSö Honda VF
Ny medlem
Hej!
Tagit flyget upp med alla MC-kläder. Fin VF 1000 F2, ser ut som ny! Låter fint i motor, går ua. KÖPER! Säljaren visade sig kunna 0! En bit (några mil) efter E 4 på väg söder ut från Skellefteå mot hemmet på Ekerö börjar den gå orent för att sedan stanna. = 0 ström.
Säljaren kommer med bil, "snabbladdar" från bilen med kablar och tar mig till OK mack, köper "fritidsbatteri", ställer det i topp boxen, drar kablar och kör hem utan lyse på. Sannolikt laddningsregulatorn? -ingen MC verkstad "efter vägen" har någon,(kollat med tre st, dessutom har dom fullt upp/semester) original dessutom svindyr 3-4000:- Upptäcker att kontakten (den ena med tre gula var urkopplad) kopplar in, yes, -tänker jag. Verkar funka ett tag, för att upptäcka att regulatorn blivit stekhet och smält sönder fästplasten och spruckit.
Skall jag chansa på att montera ny eftermarknads regulator, -kan de vara annat fel så även den går varm och smälter?
Tacksam för tips! # Svante
ps./frågor om VF 1000. 1.Har även en VF 400som man kan öppna/lossa sadeln med ett par spärrar, sett att VF 750 haft lås på bakre lyskåpan. Hittar inget på VF 1000 F2 för att lossa sadeln, -kanske ligger där original handbok och verktyg (?!) -det gjorde det på VF 400. Ägaren till VF 1000 visste inte/har aldrig tagit bort sadeln. Hur sitter den på VF 1000 F2?
2. Mellan grön neutral och blinkersindikatorn sitter en röd lampa märkt "Tail" som lyser, säljare sa att den indikerar fel på baklyset, men att han inte hittat något fel. Har aldrig sett ngt liknande, - har inte denna med laddningen att göra? (ser ut som "klassisk" laddningsind. lampa om det inte varit för att den är märkt "Tail")


Säljaren kommer med bil, "snabbladdar" från bilen med kablar och tar mig till OK mack, köper "fritidsbatteri", ställer det i topp boxen, drar kablar och kör hem utan lyse på. Sannolikt laddningsregulatorn? -ingen MC verkstad "efter vägen" har någon,(kollat med tre st, dessutom har dom fullt upp/semester) original dessutom svindyr 3-4000:- Upptäcker att kontakten (den ena med tre gula var urkopplad) kopplar in, yes, -tänker jag. Verkar funka ett tag, för att upptäcka att regulatorn blivit stekhet och smält sönder fästplasten och spruckit.
Skall jag chansa på att montera ny eftermarknads regulator, -kan de vara annat fel så även den går varm och smälter?
Tacksam för tips! # Svante
ps./frågor om VF 1000. 1.Har även en VF 400som man kan öppna/lossa sadeln med ett par spärrar, sett att VF 750 haft lås på bakre lyskåpan. Hittar inget på VF 1000 F2 för att lossa sadeln, -kanske ligger där original handbok och verktyg (?!) -det gjorde det på VF 400. Ägaren till VF 1000 visste inte/har aldrig tagit bort sadeln. Hur sitter den på VF 1000 F2?
2. Mellan grön neutral och blinkersindikatorn sitter en röd lampa märkt "Tail" som lyser, säljare sa att den indikerar fel på baklyset, men att han inte hittat något fel. Har aldrig sett ngt liknande, - har inte denna med laddningen att göra? (ser ut som "klassisk" laddningsind. lampa om det inte varit för att den är märkt "Tail")