Hälsningar från Almeria

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Oopsjoppe och jag är i Almeria och kör ons-fre och sedan vidare till Cartagena. Idag har varit första dagen och vi har haft riktigt kul! Lite knaggligt då man inte suttit på hojen på 5 månader. Jättefin bana, asfalten är som ett salsgolv! Det är en salig blandning på förare, allt ifrån gatåkare till VM förare. Totalt 143 som kör. Otroligt kul att komma igång så här tidigt på säsongen. Vi båda är nöjda med dagen, ingen har vurpat och inga andra problem. Kul att rejsa!

Last edited:
Nu blev man ju inte lite avis.. Hoppas att det går bra för er =)

Jonas, som är nybörjare och körde för första gången på sin nya kawa 600-07 körde som bäst på 2.02. Själv är jag medel rookie och kom ner i 1.48 någonting. Snabbast i går var en ryss som åker 600 supersport vm på 1.43 någonting, vet ej namn men dom har stora "team vector" dekaler på bussen. Dom säger här att Lorezo har officiella banrekordet på 1.36.7. Pratade dock med Stiggy igår som berättade att Carlos Checa var här förra veckan och tränade med sin superbike och körde 1.36.0!
Nu har jag inte tid att sitta här längre för jag ska ut och köra om 20 min! :-)
Återkommer när vi kört på cartagena på lördag.

Berätta tider ;)

Ska själv ner till Cartagena om 3-4 veckor.

Håller med om att det är en kanonbana med superfin asfalt. Mina tider är dock inte i närheten av era...:va
Nöjeslivet I Almeria suger dock, men det är väl inte därför ni är där.:D

Jonas, som är nybörjare och körde för första gången på sin nya kawa 600-07 körde som bäst på 2.02. Själv är jag medel rookie och kom ner i 1.48 någonting. Snabbast i går var en ryss som åker 600 supersport vm på 1.43 någonting, vet ej namn men dom har stora "team vector" dekaler på bussen. Dom säger här att Lorezo har officiella banrekordet på 1.36.7. Pratade dock med Stiggy igår som berättade att Carlos Checa var här förra veckan och tränade med sin superbike och körde 1.36.0!

:mad:
Borde finnas en döskallemärkning på denna tråd

"VARNING LÄSNING AV DENNA TRÅD FÅR DIG ATT TAPPA ALL ARBETSLUST & DRÖMMA OM SOLIGA DAGAR MED VARM ASFALT"

Fortsätt uppdatera:tummenupp

//
Benny

Jag TROR att Tuben och Alex körde 1.40-nånting på Almeria nu när de var nere. :)

Edit: 1.41 för Tuben och 1.39,9 för Alex :)

Last edited:
Här kommer dagens rapport. Nu börjar vi få upp farten, åkte på 147.1 idag och Jonas kom ner på 158.3 så vi tar några sekunder per dag:-)
Ryssarna i supersport VM börjar också gasa och körde idag på 1.39.2. Helt overkligt när man blir omkörd av dom här killarna. Fy fan vad dom kör! Ser ju att den snabbaste killen kör på curbsen ut till sista centimetern. Själv håller jag mig helst ifrån dom . Tyvärr har vi ingen sol och varm asfalt utan det blåser och är kallt som f-n. I morgon är det 1.46 tider som gäller!

Jag TROR att Tuben och Alex körde 1.40-nånting på Almeria nu när de var nere. :)

Edit: 1.41 för Tuben och 1.39,9 för Alex :)

Ryssen är säkert Sergey Krapunkhin, han var snabbast på Brno förra våren (race upp till 600 cc).

Nix, den här snubben hette Ivanov. Idag har jag gjort internationell tävlingsdebut! Sista dagen i Almeria avslutades med ett race på 7 varv. 35 gubbar till start i klassen under 750cc och ungefär lika många i klassen över 750cc. Var mycket nöjd med min 8:e plats. Det roligaste var att jag fajtades med en spanjack mer än halva racet och klippte honom när det var några kurvor kvar! Så d-la kul! Nyss har vi anlänt till Cartagena där vi avslutar vår spanien körning med två dagar.

Ryssen är säkert Sergey Krapunkhin, han var snabbast på Brno förra våren (race upp till 600 cc).

Dom säger här att Lorezo har officiella banrekordet på 1.36.7. Pratade dock med Stiggy igår som berättade att Carlos Checa var här förra veckan och tränade med sin superbike och körde 1.36.0!
Var i Cartagena med Alpha Technik 4-7/2 also dryg vecka innan Er. Det var nästan alla Suzuki Team från IDM där och hade träning. snabbast var då Normannen Kajbörre Anderssen 1:35.9, Andy Meklau hade 1:36.xx
Sen fortsatte vi till Almeria, där var några äldre stjärnor med sina elever: Ron Haslam och Jeremy McWilliams. Det var roligt att stå tillsammans med dem på startgriden på Old Mans Cup. Sen såg jag inte mycket mer av de:)
Grattis pojkar till era tider

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...