Hälsar ni på hojar ni möter?

Hälsar ni på hojar ni möter?

• Ja

Votes: 99 92.5%
  • Nej

Votes: 3 2.8%
  • Vissa typer av hojar

Votes: 5 4.7%

• Antal röstningar
    107

Micke O

"mannen som talar med fartgupp"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Brukar försöka hälsa på andra hojar (oavsett typ) jag möter såvida man inte är upptagen med att koppla, bromsa etc, men idag blev jag lite besviken.

Första mötet hälsade inte tillbaka
Andra mötet hälsade inte tillbaka
Tredje mötet hälsade inte tillbaka
Nä men skit i det då tänkte jag.
Fjärde mötet hälsar såklart (utan att jag hälsar och då var det försent).

• Hjärta
Reaktioner: bg
Hälsar alltid! även på moped för säkerhets skull!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Klart som fan man hälsar! Det hör till kollektivet! Jag hälsar även på barn, mopeder och hästar. Tycker det hör till vanligt hyfs!

Hälsar alltid! även på moped för säkerhets skull!
Well, ska man hälsa på moppar också så skulle jag aldrig ha vänsterhanden på styret häromkring...

När jag hade XT600E hälsade moppar ofta på mig (antagligen i tron att jag var en annan moppe). Det verkar inte hända med Fazern.

De enda som inte alltid hälsar är poliser och jeans-västar. Poliser kan jag förstå kan vara helt fokuserade på annat men västarna - mjäll i ögat? Moppar hälsar inte alltid, perplexa möjligen.

Hälsade på 6st hojar på turen idag varav 5 hälsade tillbaka, den 6e såg jag sen att den övningskörde så då kan det va otrevligt att släppa styret

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Alltid, oavsett hoj! Vinkar gärna till barn med öppen mun, och visar de lite glada miner också så brukar jag gasa lite.
Minns att hälsandet betydde grymt mycket för mig som ung åkandes 125;a, gör mitt bästa för att "bjuda tillbaka"!

Hälsar inte så mycket när jag möter andra pendlare på hoj inne i tokholm. Man har mycket annat att hålla reda på där...
Annars hälsar jag så mycket jag kan. Förr hände det att jag ställde mig och gjorde honnör mot mötande MC. Lite skoj. :hihi

Hälsar på andra hojar när jag är ute med mcn. Hälsar på andra med veteranare när jag är ute med chevan och på andra cyklister när jag är ute men nån av trampcyklarna. Ibland blir de fel när man råkar möta nåt av ovanstående och man Hälsar o det kopplar att man kommer med fel fordon ?

Nej Vänligen sluta med detta nu. Det blir bara jobbigt och obehagligt. Ska jag eller ska jag inte, verka dum eller otrevlig? För 40 år sedan var mc-förare en liten exklusiv skara, man mötte en då och då. Då var det ok att hälsa. Nu möter man hundra hojåkare på en timme, det går inte att hälsa på alla. så sluta nu med detta trafikfarliga otyg en gång för alla.

Underbart när man kommer själv och möter en kortege med över 30 hojar och alla vinkar tillbaka! Det är gemenskap det samma att man kan prata med människor man aldrig sett förut med helt andra typer av hojar pga den gemensamma passionen för hojåkandet

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag brukar vinka så töntigt jag kan för att se till att jag får deras uppmärksamhet. Känns extra gött om en HD-ryttare hälsar tillbaka då. Eller släppa styret och dra en redig dab (skämt!). Oftast lyfter jag ett par fingrar. Ibland orkar man inte bara eller har blicken fäst på annat alternativt sitter i andra tankar.

56e32c9cc90b32891880abf423c46ddd.jpg

Nu är det här säkert 25-e tråden med samma ämne men ja, det är väl klart att man hälsar. :) Som någon sade: Antingen är det någon man känner eller någon man borde känna.

Oftast är det ju någon som gillar att köra hoj och det är väl anledning nog.

Törs man inte släppa styret får man öva.

Det jag tycker är lite tråkigt idag att så många hojar/åkare är stöpta i samma form. Så mycket svarta/mörka hojar och ännu fler åkare i svart klädsel åker som spökplumpen. Förr (länge sen) hade man en möjlighet urskilja hojar/åkare och se om det var någon man kände när man möttes och stanna till och fortsätta färden ihop, komma på bus ? Men detta kanske skulle ha ett eget inlägg angående spökplumpar ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman