Häggens krånglande turbohoj

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
Hejsan lägger in en tråd åt häggen eftersom han jobbar o har begränsad dataåtkomst.
Motorcykeln är en Suzuki 1100R med marklundkit o t04e aggregat samt cv 34:or
Vid 4500 varv bluddrar den rejält för att sedan komma tillbaka o gå hur fint som helst.
1:a gången han bänkade hojen fungerade den hyggligt (inget bludder då) men fick lite dåligt med bränsle , hem o justerade flottörhöjden o upptäckte samtidigt att slangarna i förgasarna (de översta) var inte tätade riktigt.
Dit med epoxy o tror allt är frid o fröjd o åker o bänkar en andra gång då uppstår bluddringsfenomenet o vid pull nr 2 så säger bensinpumpen upp sig Det knepiga är att innan andra bänkningen så provkörde vi den innan vi åkte upp o då fungerade hojen (inget bluddrande alltså)
Ska kanske tillägga att fenomenet uppstår även med turbon "urkopplad"
Fått förslag på att sänka nålarna alt byta huvudmunstycken men setup:en på
förgasarna har vi ju lixom inte rört, bara ställt flottörhöjden till originalhöjd,bytt soppapump och tätat lite ?? nån som har nåe förslag??
mvh/peter

Det blev fullt upp i Häsen med motorbyte å renovering å tjafs så jag hann aldrig kika förbi Häggen.

Vad sitter det för trottelnålar monterade? Är det Dynojet eller originalnålar? Originalnålar är ett måste - de är 2.00 mm i smalaste änden och ökar gradvis till 2.50 mm vid 30 mm upp på nålen.

ove skrev:
Hejsan lägger in en tråd åt häggen eftersom han jobbar o har begränsad dataåtkomst.
Motorcykeln är en Suzuki 1100R med marklundkit o t04e aggregat samt cv 34:or
Vid 4500 varv bluddrar den rejält för att sedan komma tillbaka o gå hur fint som helst.
1:a gången han bänkade hojen fungerade den hyggligt (inget bludder då) men fick lite dåligt med bränsle , hem o justerade flottörhöjden o upptäckte samtidigt att slangarna i förgasarna (de översta) var inte tätade riktigt.
Dit med epoxy o tror allt är frid o fröjd o åker o bänkar en andra gång då uppstår bluddringsfenomenet o vid pull nr 2 så säger bensinpumpen upp sig Det knepiga är att innan andra bänkningen så provkörde vi den innan vi åkte upp o då fungerade hojen (inget bluddrande alltså)
Ska kanske tillägga att fenomenet uppstår även med turbon "urkopplad"
Fått förslag på att sänka nålarna alt byta huvudmunstycken men setup:en på
förgasarna har vi ju lixom inte rört, bara ställt flottörhöjden till originalhöjd,bytt soppapump och tätat lite ?? nån som har nåe förslag??
mvh/peter

andersbrink skrev:
pratade med honom nyss de sitter originalnålar i den han sa även nu med att den gick bra innan så han trodde att han hade "hrrrrrrrrm" ställt till med nåt?
frågan är bara vad o han börjar visst få lite panik nu till västerås stackarn :pannkyss

Hände're nåt speciellt i morrn typ i 16/17-tiden eller kan man kika över just precis efter jobbet? Jag vet inte vägen dit så du lär PM'a mig här på SH om "karta".

andersbrink skrev:
Hände're nåt speciellt i morrn typ i 16/17-tiden eller kan man kika över just precis efter jobbet? Jag vet inte vägen dit så du lär PM'a mig här på SH om "karta".

Tja! jag jobbar borta i veckan men är hem o vänder o hämtar förgasarna nu.Tar med dom o verkstadshand boken till mora o grottar lite på kvällarna.men har du nå tips så är dom välkommen :) jag har lyckas fått en till bänk tid på torsdag eftermiddag o kommer hem torsdag förmiddag så man är ju ute i god tid :gnissla .Ska du till v-ås i helgen? får jag inte ordnig så kanske du kan slå ett öga lite snabbt där? För åka ska jag...

Mvh Häggen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage