Häckeberga ring fullt av odjur

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Tjena

Tog en liten runda efter jobbet idag. Körde häckebergaring.
Såg 6 (sex) rådjur i dikeskanten. 4 av dessa var på väg ut mot körbanan.
De rackarna stod inte i grupp utan 2 och 2 med några km´s mellanrum.

Så se upp där ute idag, odjuren är på hugget.

Fy fan!!! Jag var nära att fronta med en hel familj med odjur idag! :gnissla

Drar på ganska bra på en raka ( ca 170km/h), kör över ett backrön, :crash 5st rådjur står mitt på vägen......

Drar i bromspellen för allt vad det går, låser upp bakhjulet så kraftigt att hela skogen blev dimmig. 4 av djuren var smarta och hoppade ut i skogen när dom hörde mitt muller komma flygande öven backen, den 5:e visste inte var han skulle ta vägen. Jag väjer (stavning) åt vänster för att slippa kollision. Rådjuret väljer som tur är att hålla till höger och springer parallelt med mig... :rolleyes:

nämare har jag aldrig varit.......
(förutom när jag brände över ett rådjur med bilen)

Last edited:
Urk.

Har själv haft tre incidenter i år, varav den ena var en riktig nära-döden upplevelse. Det verkar finnas mer rådjur i år än vad det varit tidigare år.

Det skjuts av för lite
sdb48837.gif

Kall & våt asfalt kombinerat med höstlöv & lera är ingen hit på hoj, att det sedan dräller av djur på banan gör inte saken bättre, vi testade hur långt man kan flyga med en Audi A3 Quattro, DSG 3.2 L, h-e va man kan stå på med fyrhjulsdrift i kurvorna, vi flög över sista guppet och landade i kompressionen utan att bilen slog igenom, frukosten åkte hiss i magen och adrenalinet rusade i skallen.

Givetvis höll vi laglig fart förbi husen men när vägen öppnade sig då j-r :yoparty

GSXR1100R skrev:
Kall & våt asfalt kombinerat med höstlöv & lera är ingen hit på hoj, att det sedan dräller av djur på banan gör inte saken bättre, vi testade hur långt man kan flyga med en Audi A3 Quattro, DSG 3.2 L, h-e va man kan stå på med fyrhjulsdrift i kurvorna, vi flög över sista guppet och landade i kompressionen utan att bilen slog igenom, frukosten åkte hiss i magen och adrenalinet rusade i skallen.

Givetvis höll vi laglig fart förbi husen men när vägen öppnade sig då j-r :yoparty

:kocko Så omoget :kocko att åka bil :7peta

gamle skrev:
:kocko Så omoget :kocko att åka bil :7peta
Klimatanläggningen på +20 grader och elektronisk väghållning är mumma på hösten, dessutom plågade vi valmers bil och inte min denna gång.

Vi hade piskat vem som helst denna dag, man kan inte köra speciellt fort med hoj när det är kallt i asfalten.

GSXR1100R skrev:
Klimatanläggningen på +20 grader och elektronisk väghållning är mumma på hösten, dessutom plågade vi valmers bil och inte min denna gång.

Vi hade piskat vem som helst denna dag, man kan inte köra speciellt fort med hoj när det är kallt i asfalten.

Häckeberga ring fullt av odjur :7peta jajaja inte nog med rådjur nu är där bilar från norrland oxå :7peta :lol

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien