Video Guzzi med Tatra luftkyld V8

notrightrider

Braptistpastor
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Urtidsödla möter flodhäst - enhörning uppstår.


Guzzibas från -60/-70 någonting, GW-tank och luftkyld V8 från en Tatra.


Mycket tjöt, men uppstart sker vid 12:25.

Inte reggad, tyvärr.
 
Ja den såg gedigen ut, hann inte se hela klippet så jag hoppade lite, en fråga, var förvarade han bensinen? inte i "tanken" vad jag kunde se....
 
Ja den såg gedigen ut, hann inte se hela klippet så jag hoppade lite, en fråga, var förvarade han bensinen? inte i "tanken" vad jag kunde se....

Jag har inte sett klippet alls, men vår eminente trådstartare hävdar en Goldwingtank, vilken borde innebära att soppan är i Goldwingtanken ( under sadeln ):)
 
Jag har inte sett klippet alls, men vår eminente trådstartare hävdar en Goldwingtank, vilken borde innebära att soppan är i Goldwingtanken ( under sadeln ):)

Japp, "tanken" är en dummy, soppan bor på GoldWing-manér under sadeln.

En sak slår mig - hade man byggt denna hojen i Sverige hade den banne mig kunnat vara besiktningsbar via SFRO!


Motorn är ett smycke utseendemässigt, har en bygglängd som inte är mycket längre än Hondas V4 och motorn väger in på under 200 kg!
Det innebär att hojen som den står faktiskt väger in på lägre totalvikt än många touringhojar och powercruisers. Med bil-V8a!
Okay, 2,5-liters slagvolym och bara 100 häst - men ändå!

Ja, jag ser både hjulbasen och gaffelvinkeln. Det finns grejer denna hojen inte skulle klara så bra.
Men under ett varv runt Mälaren i Augusti skulle den nog funka fint.

Reggad.
Besiktigad.
Godkänd.

Sverige är fantastiskt.

Edit: ja, om den nu blir godkänd. Annars är ju Sverige en jädra förmyndarstat, så klart.


Edit II:
Glaset till den lilla kåpan, det lär väl ändå vara okrossbart...?
 
Last edited:
Japp, "tanken" är en dummy, soppan bor på GoldWing-manér under sadeln.

En sak slår mig - hade man byggt denna hojen i Sverige hade den banne mig kunnat vara besiktningsbar via SFRO!


Motorn är ett smycke utseendemässigt, har en bygglängd som inte är mycket längre än Hondas V4 och motorn väger in på under 200 kg!
Det innebär att hojen som den står faktiskt väger in på lägre totalvikt än många touringhojar och powercruisers. Med bil-V8a!
Okay, 2,5-liters slagvolym och bara 100 häst - men ändå!

Ja, jag ser både hjulbasen och gaffelvinkeln. Det finns grejer denna hojen inte skulle klara så bra.
Men under ett varv runt Mälaren i Augusti skulle den nog funka fint.

Reggad.
Besiktigad.
Godkänd.

Sverige är fantastiskt.

Edit: ja, om den nu blir godkänd. Annars är ju Sverige en jädra förmyndarstat, så klart.


Edit II:
Glaset till den lilla kåpan, det lär väl ändå vara okrossbart...?

SFRO är fantastiskt, finns ju tex gigantiska trikar med V8 och dubbelturbo som lagligt ruppar runt. Ibland med husvagn haha
 
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top