gul vätska i snön från bilen?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har googla detta och på vintern verka de va vanligt att folk hittar gul vätska under bilen.
de påstås bakaxel, v-låda styrservo broms, bensin och motorolja så de finns inget vettigt o hitta.
har iaf ingen bakaxel.
nån som VET vad detta är?
de handlar om några droppar.
de konstiga är att de verkar nästan komma från mitten av bilen men de är inte säkert.

tips tankar och ideer?

Det är typ kondensvatten från avgassystemet. Googlade mig tokig förra vintern efter att min audi som jag precis fått automatlådan servad på lämnade gula prickar i snön...

...och JA jag körde in bilen till min mek som tog upp den på lyften och inte kunde hitta något minsta lilla tecken på läckage någonstans...

Vanligt med inkontinensproblem på bilar i minusgrader.

Som skrevs ovan, kondensvatten som färgats av sotet i avgassystemet är det mäst sannolika.

Kanske nån som lagt sig under bilen och pissat lite?

Föga troligt men man vet fan aldrig :D

Troligen kattpiss..... (vad smakar det som...?) kanske från katten (katalysatorn) =)

Last edited:
de är ju neongult, konstigt.. har iaf inge fel på nivåer mm.

annars så är motoroljan inte ny så den blir svart, har provat bromsvätskan mot snön på båda bilar, inge gult.
kylarvätska blå och röd på mina bilar.

skulle de va nåt så återstår v-lådsolja samt styrväxel men lådoljan borde oså va svartaktig eft så lång tid.

de är ju neongult, konstigt.. har iaf inge fel på nivåer mm.

annars så är motoroljan inte ny så den blir svart, har provat bromsvätskan mot snön på båda bilar, inge gult.
kylarvätska blå och röd på mina bilar.

skulle de va nåt så återstår v-lådsolja samt styrväxel men lådoljan borde oså va svartaktig eft så lång tid.

Japp, neongult. Samma fenomen som jag upptäckte förra vintern. Har kört ett par tusen mil sedan dess och saknar inga vätskor, det enda som jag fyller på är bensin och spolarvätska...

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back