Gubbhoj, vad har vi ändrat åsikt om med åldern? (Inte MC-specifikt)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Undrar vad ni har ändrat åsikt om med åldern?

Av föräldrarna fick jag ingen riktig ledning i ung ålder om kärnkraften. (De var bra på alla andra vis)
I skolan var det dock ivriga centerpartister som sa "Nej till Kärnkraft"
I vuxen ålder har jag ändrat åsikt.

Bögar var jag livrädd för på -80 talet (AIDS i kvällspressen...)
Inte alls livrädd längre, har inga problem om mina barn skulle "komma ut" heller. (Tycker dock fortfarande illa om bögar som kapar andras liv, typ Jonas Gardell)

Ja det finns mer, men nu får ni fylla på!

- Mat och dryck. Finns mycket man inte gillade som ung men som nu har blivit favoriter. Brukade exempelvis inte tycka om vare sig öl eller Whisky, men det har ändrats med kraft.

- Sossar. Brukade inte ha något emot dem som ung och oinsatt (mina föräldrar var gråsossar av den gamla skolan och umgicks frekvent med gamla SSU-polare, så jag har haft gott om sossar runtomkring mig under hela min uppväxt), med tiden har jag kommit att hata dem och deras hyckleri över mycket annat. I takt med att sossarna stulit mer och mer av SDs politik samtidigt som man brunsmetat dem skamlöst och dessutom försökt hävda att landets problem beror på att "vi" varit naiva så har mitt sosseförakt ökat samtidigt som min syn på SD mildrats. vilket leder mig in på nästa punkt:

- SD. Som ung och oinsatt var jag väldigt emot SD, tyckte definitivt att de skulle frysas ute och inte få inflytande även om folk röstade på dem. Med tiden har jag mjuknat och insett att mina åsikter grundades i att jag gick på statsmedias version av saker och ting lite väl okritiskt. Och på tal om det:

- Statsmediaapparaten. Naivt nog brukade jag tro att de var mer opartiska än vad de faktiskt är. Skattefinansierat som det är så trodde jag på deras så kallade "oberoende", det var väl självklart att det som alla betalar för skulle förhålla sig objektivt neutralt. Men tydligen är det så att vad som förefaller fullständigt självklart inte alltid är på det sättet trots allt... Ack så ung och dum man var...

- Touringhojar. Har alltid gillat custom men tyngre touringmaskiner har jag alltid tyckt var "för mycket". Numera kör jag Harleys största touringmodell och älskar den.

- Hår. Som ung hade jag en svallande voluminös kalufs och hade aldrig kunnat föreställa mig att jag någon gång skulle föredra att ha kort snagg. Nuförtiden sköter jag min egen hårklippning med maskinen satt på 4mm. Ahhh, freedom...

- Och när du nu nämner Gardell, både honom och Schyffert med flera har jag ändrat åsikt om. Brukade tycka att de och många andra komiker var roliga, nuförtiden föraktar jag dem. vänsterprettoidioter som lever i sin egen värld och försöker moralpredika för vanligt folk som lever ute i verkligheten och som drabbas dagligen av den idioti som dessa kukhuvuden inom mediaeliten varit med och skapat. Kräk!

-Funktionsnedsatta.
Både mentala och fysiska hyser jag större tålamod och förståelse för idag än för 25 år sedan. Man ska inte fylla i meningar när man konverserar med en som stammar, till exempel.

Tid eller pengar, vad är viktigast?
Tid. Det räcker med heltid på jobbet. Numera vill jag ha en klar order om övertid. En sväng på hjärtintensiven kan ha hjälpt till min insikt.

Jag begrep mig inte på pizza förrän i 20-årsåldern. Nu vet jag att det är en god amerikansk maträtt.

Motorcyklar var helt ointressanta fram till för 10 år sen, men plötsligt kom jag på att två hjul kan vara kul.

Polismyndigheten och domstolar.

Min aktning för de bägge är betydligt lägre nu. Efter att ha deltagit i process som tagit orimligt lång tid med ett undermåligt resultat tänker jag att det fasen kanske inte är annat än sylt i ryggraden på medborgare idag.

Barn. Hatade barn som gick och sket ner sig stup i kvarten. Ändrades när jag fick ett eget. Nu älskar jag barn.
Tänker på reklamfilmen med mannen som kommer hem och sätter sig i fåtöljen med en tidning. Sen tar han upp ungen som kryper på golven och sniffar lite för att konstatera att det är dags att byta blöja och ropar, Kerstin! ?

Vet inte om jag själv har ändrat så mycket åsikter(i alla fall inget markant så att jag lagt märke till det), däremot har jag väl utvecklats med åldern och fått fler åsikter ?

Gillade å såg upp till typ tuffa killar som ung.
Nu ser jag igenom dom å känner mej överlägsen. Mongisar hade svårt för som ung. Nu tycker jag dom är gulliga å tittar på såna program. Även på gym/simhall gillar jag dom bättre på nåt sätt än vanliga människor

Gillade inte öl när jag var <20 år
Gillade choppers när jag var<20 år (skaffade en Bonneville stelben)
Gillade korta kavajer med axelvaddar när jag var <20 år
Tyckte det var häftigt att ta risker i hög fart när jag var <20 år
Tyckte att kvinnor >20 år var gamla och ointressanta när jag var <20 år

Socialdemokrati och kollektivism. Obs ej att blanda ihop med Sveriges socialdemokratiska parti.
Är fortfarande individualist och står långt högerut men förstår poängerna i alla fall.

Bilden av de man umgicks med för 20-30 år sedan, i vissa fall fortfarande, förändras också ju fler bekantskaper och relationer man har.

Kungahuset, tyckte förut att det var odemokratiskt och provocerande, älskar't.

Meningen med livet, högst oklar förr, nu är enda fokus avkomman.

USA, har bara på senare år gått från min ledstjärna i det mesta till att känna lika delar beundran som förakt. Ett totalt värdelöst land på många sätt.

Sverige och Norden, så många onödiga utlandsresor jag gjort om somrarna. Tack fladdermusen och Tegnell.

Finns nog massor med mer.

Just dig skulle jag vilja se exemplifiera ?
Whisky, numera gott (om den är bra)
Jag tycker att det är trevligt att samtala med människor som har diametralt motsatta åsikter i jämförelse med mig själv
För varje år ökad tolerans mot andra som "gör fel"...
Osv

Vad fasen, om man inte ändrar sig mellan ung och gammal, vad var livet värt?

Polismyndigheten och domstolar.

Min aktning för de bägge är betydligt lägre nu. Efter att ha deltagit i process som tagit orimligt lång tid med ett undermåligt resultat tänker jag att det fasen kanske inte är annat än sylt i ryggraden på medborgare idag.
Detta :fakta Efter att ha haft inblick i ett antal juridiska tvister där de oskyldiga inte får någon hjälp utan den som vet hur man missbrukar systemet går vinnande ur striden så har jag fullkomligt tappat tron på det svenska rättsväsendet. Vad som är rätt och fel spelar fan ingen roll, kännedom om kryphål är allt. Våldet eskalerar stadigt, polisen har inte resurserna/befogenheten/personalen som krävs för att ta tag i skiten, våldtäktsmän får skadestånd på miljonbelopp istället för straff... Det är en ding ding ding ding värld.

På tal om det så kom jag på en sak till som jag ändrat uppfattning om: Skatter. Jag brukade tycka att det här med att betala skatt var en given del av ett fungerande samhällskontrakt. Men vad är det vi betalar för? Bevisligen inte ett fungerande försvar, för det måste vi eventuellt införa en särskild ytterligare beredskapsskatt för att finansiera. Och inte får vi ett fungerande polisväsen/rättssystem heller, det är smärtsamt uppenbart. Vården då? Har personligen mått väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt i ett antal år nu och väntar fortfarande på hjälp/utredningar, så det kan jag inte påstå att jag tycker att det funkar heller. Äldreomsorgen ska vi inte ens prata om, pensionsåldern höjs samtidigt som levanadsstandarden för de äldre bara blir sämre... Vi ska slita hela livet, betala skatt på pengarna vi tjänar, och sen beskattas på nytt i mataffären, vid drivmedelspumpen, på bolaget etc. Avgift på avgift för att få använda sina surt förvärvade slantar, som man redan betalat en avgift för att över huvud taget få förvärva, och sen bli gamla och dö fattiga, oälskade, dåligt omhändertagna, ovärdigt. Om jag bara kunde känna att jag fick något som fungerade i gengäld så skulle jag inte bli så förbannad, men just nu känns det mest som en ren jävla stöld när staten inte sköter sin del av överenskommelsen. Förutom ett icke fungerande samhällskontrakt, vad har vi fått? Skattefinansierade kamelfarmar, skadestånd till våldtäktsmän, bidrag till irakiska ministrar, gängkrig, skjutningar och sprängningar på öppen gata... I Sverige, med ett av världens högsta skattetryck. Dessa enorma summor pengar borde rimligtvis kunna räcka till att rätta till alla fel och brister, bevisligen är det inte summan av skatteintäkter det är fel på utan på prioriteringarna kring hur de ska användas. Och det gör mig heligt förbannad.

Last edited:
Detta :fakta Efter att ha haft inblick i ett antal juridiska tvister där de oskyldiga inte får någon hjälp utan den som vet hur man missbrukar systemet går vinnande ur striden så har jag fullkomligt tappat tron på det svenska rättsväsendet. Vad som är rätt och fel spelar fan ingen roll, kännedom om kryphål är allt. Våldet eskalerar stadigt, polisen har inte resurserna/befogenheten/personalen som krävs för att ta tag i skiten, våldtäktsmän får skadestånd på miljonbelopp istället för straff... Det är en ding ding ding ding värld.

På tal om det så kom jag på en sak till som jag ändrat uppfattning om: Skatter. Jag brukade tycka att det här med att betala skatt var en given del av ett fungerande samhällskontrakt. Men vad är det vi betalar för? Bevisligen inte ett fungerande försvar, för det måste vi eventuellt införa en särskild ytterligare beredskapsskatt för att finansiera. Och inte får vi ett fungerande polisväsen/rättssystem heller, det är smärtsamt uppenbart. Vården då? Har personligen mått väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt i ett antal år nu och väntar fortfarande på hjälp/utredningar, så det kan jag inte påstå att jag tycker att det funkar heller. Äldreomsorgen ska vi inte ens prata om, pensionsåldern höjs samtidigt som levanadsstandarden för de äldre bara blir sämre... Vi ska slita hela livet, betala skatt på pengarna vi tjänar, och sen beskattas på nytt i mataffären, vid drivmedelspumpen, på bolaget etc. Avgift på avgift för att få använda sina surt förvärvade slantar, som man redan betalat en avgift för att över huvud taget få förvärva. Om jag bara kunde känna att jag fick något som fungerade i gengäld så skulle jag inte bli så förbannad, men just nu känns det mest som en ren jävla stöld när staten inte sköter sin del av överenskommelsen. Förutom ett icke fungerande samhällskontrakt, vad har vi fått? Skattefinansierade kamelfarmar, skadestånd till våldtäktsmän, bidrag till irakiska ministrar, gängkrig, skjutningar och sprängningar på öppen gata... I Sverige, med ett av världens högsta skattetryck. Dessa enorma summor pengar borde kunna räcka till att rätta till alla fel och brister, så bevisligen är det inte summan av skatteintäkter det är fel på utan prioriteringarna kring hur de ska användas. Och det gör mig heligt förbannad.
I fallet som sänkte mitt förtroende vann målsäganden, trots svajigt vittne och egna utsagor som ändrats tre gånger under resans gång. En oskyldig människa dömdes.

Tyckte att bilar med automatisk växellåda var handikappsbilar när jag var ung. Nu har jag kört automat i drygt 15 år och kan inte tänka mig nått annat.
Och hd var för skäggiga gamla gubbar som gillar att skruva. Nu har jag haft min nightrod i typ 5 år och är mer än nöjd med den?

Tyckte att bilar med automatisk växellåda var handikappsbilar när jag var ung. Nu har jag kört automat i drygt 15 år och kan inte tänka mig nått annat.
Och hd var för skäggiga gamla gubbar som gillar att skruva. Nu har jag haft min nightrod i typ 5 år och är mer än nöjd med den?

Är du skäggig?
För det andra kommer ju med tiden?

Jag har haft en automatväxlad bil, och den cementerade faktumet att jag inte vill ha en.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT