Gubbe på väg in igen

stignor

Stignor
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
ktm duke 2
Vilken ktm skall jag välja?

Är återfalls förbrytare (35 år och inte kört cross/enduro sedan 95 pga två barn, volvo osv...). Har vart och testkört en duke 2 års 2002 för 45 papp. Blev gråtfärdig av glädje efter körningen. Nu till ämnet. Är ju inte så djärv längre så blir väl lite bakhjuskörning när man blivit varm i kläderna ... skall jag då gå för en duke eller 640 lc4 (är det samma maskin?). Tror att 625 samt 660 är för er yngre förmågor som klarar mer än 100 m på bakhjul eller? Orkar inte kicka igång heller.:) Let me know och jag kanske åker med er till våren och köper glass:yoparty

En go gbg'are

Mr B

Last edited:
vaddå "för yngre förmågor" :arsele eat my dust......

Prova en 640 och sedan en 660 så känner vet du vad du vill ha..:D

Jag gick från Duke II till 660 och det är STOR skillnad.

/från en "young oldie"

Ps. vi är ett stort gäng i gbg som kör motard!!:tummenupp kolla in våran motardtråd i gbg-delen

stignor skrev:
2467394 Är återfalls förbrytare (35 år och inte kört cross/enduro sedan 95 pga två barn, volvo osv...). Har vart och testkört en duke 2 års 2002 för 45 papp. Blev gråtfärdig av glädje efter körningen. Nu till ämnet. Är ju inte så djärv längre så blir väl lite bakhjuskörning när man blivit varm i kläderna ... skall jag då gå för en duke eller 640 lc4 (är det samma maskin?). Tror att 625 samt 660 är för er yngre förmågor som klarar mer än 100 m på bakhjul eller? Orkar inte kicka igång heller.:) Let me know och jag kanske åker med er till våren och köper glass:yoparty

En go gbg'are

Mr B

Välj helst en gul/blå KTM. Dom är det mest power i. Kul att du är en återfallare. Välkommen. Även om du är lite ung fortfarande. :tummenupp

625an har du elstart på o slangen är inga problem.
Har en 625 04a till salu pm för info.

Köp en nyare än -02 i vilket fall,då slipper du en del knasiga lagerproblem och får dessutom den nya toppen.

Duken är helt ok att ha som lekhoj,har en -02 själv.

Gubbe!!

(jag är 34)

stignor skrev:
2467394 Är återfalls förbrytare (35 år och inte kört cross/enduro sedan 95 pga två barn, volvo osv...). Har vart och testkört en duke 2 års 2002 för 45 papp. Blev gråtfärdig av glädje efter körningen. Nu till ämnet. Är ju inte så djärv längre så blir väl lite bakhjuskörning när man blivit varm i kläderna ... skall jag då gå för en duke eller 640 lc4 (är det samma maskin?). Tror att 625 samt 660 är för er yngre förmågor som klarar mer än 100 m på bakhjul eller? Orkar inte kicka igång heller.:) Let me know och jag kanske åker med er till våren och köper glass:yoparty

En go gbg'are

Mr B

Tycker du är inne på rätt spår. troligtvis kommer folk här att såga mig efter de men tycker att skilnaden poå 640, 660 är väldigt överdriven visst den är lättare och mer effekt men bakhjul handlar väldigt mycket om teknik.
Min 640 går tydligen att lyfta på 4:an när personer som kan slanga bra kör den, och det vet jag många i göteborg som inte kan som kör 660. sedan sitter man som en kung på en 640 kontra 660. då man snackar komfort:tummenupp min är också till salu! PM/ring ( som om inte de var genomtänkt:D )

doro skrev:
2468051 Tycker du är inne på rätt spår. troligtvis kommer folk här att såga mig efter de men tycker att skilnaden poå 640, 660 är väldigt överdriven visst den är lättare och mer effekt men bakhjul handlar väldigt mycket om teknik.
Min 640 går tydligen att lyfta på 4:an när personer som kan slanga bra kör den, och det vet jag många i göteborg som inte kan som kör 660. sedan sitter man som en kung på en 640 kontra 660. då man snackar komfort:tummenupp min är också till salu! PM/ring ( som om inte de var genomtänkt:D )
Den GÅR att ta upp på 4an i motorvägsfart!

doro skrev:
2468051 Tycker du är inne på rätt spår. troligtvis kommer folk här att såga mig efter de men tycker att skilnaden poå 640, 660 är väldigt överdriven visst den är lättare och mer effekt men bakhjul handlar väldigt mycket om teknik.

Komfort och 640 i samma mening? Jag tycker att man sitter aaaaningens bätter på 640 kontra 660.

Min antika 620 går lätt upp på slangen på 3:an och då har jag den drevad 16-38.
mvh gammal gubbe från 1972

Blip skrev:
2468327 Komfort och 640 i samma mening? Jag tycker att man sitter aaaaningens bätter på 640 kontra 660.

Ja, i gämförelse med 660/625 så är 640 mycket bra i komfort. dock inte i gämförelse med en varadero/africatwin!:pannkyss

Det blir en 640 duke 2. Tack för alla svar.

skönt att man inte är ensam 70 - talist

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma