GTR Racing, felaktig cd-key?

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Nu är det så att jag drog GTR - FIA GT Racing, och installerade det. Unmountade allt, mountade gtr_cd1.mds från language pack, körde starfuck och gjorde en länk på det vis man ska. När jag startar spelet genom länken så kontrollerar den cd:n läänge och säger sen att cd-keyn inte passar med cd:n.

Håller på att fluppa ur totalt på det här snart, så SNÄLLA hjälp mig om du kan!

Jag kanske gjorde fel under installationen, efter, före?

Allt av relevasn är intressant!

MikkE, du kanske har något tips? :rolleyes:

MVH

Har du valt rätt version i starfuck??? jag satt och meckade en bra stund med det där... Först kunde jag inte ens mounta *.mds filen, men det löstes med en nyare version av Daemon tools...

Lycka till,, spelet rockar,, ruskigt svårt dock

Sundance Kid skrev:
Har du valt rätt version i starfuck??? jag satt och meckade en bra stund med det där... Först kunde jag inte ens mounta *.mds filen, men det löstes med en nyare version av Daemon tools...

Lycka till,, spelet rockar,, ruskigt svårt dock

Ok, där gav du mig ett tips, som jag även tänkt på tidigare men nonchalerat. Har en VÄLDIGT gammal version av deamon-tools. Typ 3-4 år?

Tänkte dock att det inte kan vara det. Ska testa, återkommer.

Edit: använder starfuck 3.4.4.9 eller nåt liknande, rätt är det iaf.

Last edited:
PollySmurf skrev:
Ok, där gav du mig ett tips, som jag även tänkt på tidigare men nonchalerat. Har en VÄLDIGT gammal version av deamon-tools. Typ 3-4 år? :kocko

Tänkte dock att det inte kan vara det. Ska testa, återkommer.

Edit: använder starfuck 3.4.4.9 eller nåt liknande, rätt är det iaf.

Nu funkade det! Tack så mkt sundance kid!

Jag undrar bara en sak till. Hur blir man av med dom tyska menyerna så att man kan ställa in kontroller med mera? Gjorde som det stod i language pack, kopierade in filerna i UIData (och gjorde backup på filerna som "ersattes") men det var tyska lik förbannat :huvet

Har ni någon lösning?

Det finns en fil som inte skriver över en gammal, den heter typ en bokstav mer eller nåt. Har inte testat ändra namn på den men du kan ju göra de om du vill hehe :) Är allt på Tyska??

Nisse Järnet skrev:
Det finns en fil som inte skriver över en gammal, den heter typ en bokstav mer eller nåt. Har inte testat ändra namn på den men du kan ju göra de om du vill hehe :) Är allt på Tyska??

Bara options-menyn. Såg med det nu att den filen i language-pack heter GTROptionsP1.gtr och inte GTROptions.gtr som den ska göra. Testar att ändra den. Återkommer :)

Humm...

Nu när jag tog bort P1 så klagar den på att den inte hittar några knappar, så allt som kommer fram är bakgrunden och ljudet. Fick gissa mig till EXIT-knappens position. Ska forska vidare, återkommer om ett par minuter.

EDIT: Ser nu att orginal-GTROptions-filen är på 5225 kb, medans language-pack-filen som jag tog bort P1 från bara är på 235 kb. Måste vara nåt som inte stämmer där. Hur gjorde du Nisse, Sundance Kid?

Last edited:
Ok, får väl låta det vara så då :tungan

Men jag hittade en bugg, när man går in på simulation > practise/traning eller vad det heter, så hänger sig hela datorn. Vet inte om det är så med fler knappar, men det funkade när jag körde arcade och nåt annat. Kom då in och kunde köra iaf. :va

Har ni nåt liknande problem?

Vet inte om jag har testat just det,, men jag kan köra championship utan problem, har kört första tävlingen med träning och allt,, helt hopplöst...

Sundance Kid skrev:
Vet inte om jag har testat just det,, men jag kan köra championship utan problem, har kört första tävlingen med träning och allt,, helt hopplöst...

Fan asså, första gången jag startade spelet så funkade det. Men nu funkar det inte att föra nåt o.h.t.! så fort jag bläddrar i menyerna så hänger sig hela burken, blir tvungen att trycka på reset. :(

Det jag ändrade efter första gången var att sätta på 2x FSAA, och så försökte jag installera languagepacket. Återställde nu det jag ändrat, men det funkar ändå inte!

PollySmurf skrev:
Fan asså, första gången jag startade spelet så funkade det. Men nu funkar det inte att föra nåt o.h.t.! så fort jag bläddrar i menyerna så hänger sig hela burken, blir tvungen att trycka på reset. :(

Det jag ändrade efter första gången var att sätta på 2x FSAA, och så försökte jag installera languagepacket. Återställde nu det jag ändrat, men det funkar ändå inte!

2x FSAA, vad gör det??? blir det bättre grafik eller?? kör på högsta upplösning och 32 bit, men jag har inte pillat på det andra,, vet inte vad det betyder... hade ju inte skadat med lite finare grafik...

Sundance Kid skrev:
2x FSAA, vad gör det??? blir det bättre grafik eller?? kör på högsta upplösning och 32 bit, men jag har inte pillat på det andra,, vet inte vad det betyder... hade ju inte skadat med lite finare grafik...

FSAA jämnar ut alla kantiga kanter (pixelkanter) och gör på det viset grafiken mjukare och finare :)

Uppdaterade nu mina ATI-drivisar till dom nyaste. Det funkar ibland att köra, men det händer fortfarande oftast att skiten hänger sig efter andra klicket i menyerna. Är det min burk det är fel på?

PollySmurf skrev:
Uppdaterade nu mina ATI-drivisar till dom nyaste. Det funkar ibland att köra, men det händer fortfarande oftast att skiten hänger sig efter andra klicket i menyerna. Är det min burk det är fel på?

Låter ju nästan som om det är burken som inte pallar... surt...

Kör nu max på alla grafikinställningar!! jag gillar min dator, den fixar det mesta!

du har inte testat att sänka grafiken ännu mer???

i värsta fall kan kanske en formatering göra susen...

Hoppas det löser sig, så får vi ta ett race nån dag!

Sundance Kid skrev:
Låter ju nästan som om det är burken som inte pallar... surt...

Kör nu max på alla grafikinställningar!! jag gillar min dator, den fixar det mesta!

du har inte testat att sänka grafiken ännu mer???

i värsta fall kan kanske en formatering göra susen...

Hoppas det löser sig, så får vi ta ett race nån dag!

Har 1024x768 och allt på max, flyter hur bra som helst när jag väl kommer in på banan. Fattar inte vad det är som kan vara felet. Ska testa byta upplösning och lite sånt, så får vi se. När jag väl får det att funka så kan du hoppa upp och sätta dig på att det blir race! :hihi

Föresten, formatering är inget alternativ. Gjorde det för 2-3 månader sen.

Edit:

Att byta upplösning hjälpte inte. Funderar på om det kan bero på att jag har för lite ramminne? Har ju bara 512 Mb. Hur som helst, såhär går det: Jag startar spelet, klickar på t. ex. ARCADE, sen klickar jag på HARD, och då ploppar nästa meny fram, men precis efter det så låser sig hela jävla datorn. Allt stannar upp, och ljudet hamnar i en sån där jobbig nervknäckande loop :mad: . Må detta vara ett fenomen någon på forumet vet orsaken till?

Kan tillägga att jag har Direct X 9.0c.

EDIT2: Noterade nu att hårddiskdioden lyser konstant när jag är i menyerna på GTR. Testade att vänta ett tag, men den slocknade inte, så jag testade att bläddra i menyerna och skiten låser sig :(

Om jag har för lite ramminne så kanske datorn börjar använda växlingsfilen på hårddisken och därmed stressar processorn till att låsa sig eftersom hårddisken är för slö och inte hänger med som minne.

Nån som har tips?

Last edited:
Lägger ett nytt inlägg för att göra det tydligare!

Såg nu att starfuck ligger i bakgrunden och tuggar 98% CPU under tiden GTR är igång. Inte konstigt om det buggar. Kan jag stänga av det när jag är inne i spelet? Aja, skit samma, testar iaf..

Det hjälpte inte...

Snart är den årliga kvoten av datorproblem fylld, och då åker burkhelvetet ut genom fönstret! :4skrika

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...