GSXR750SP småbekymmer!

Toyman pensionären

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
IMG_9868 (1280x960) (1024x768) mix.jpgIMG_9872 (1280x960) (1024x768) mix.jpgIMG_9973.jpgIMG_9974.jpgIMG_9975.jpgIMG_9976.jpg

Hej sporthojare! Som sagt småbekymmer. Gammal 750 som stått still länge, samlar/utställningshoj! Kände att innan uppstart skulle förgasarna rengöras, och gisses va skit utav blandad karaktär/utseende det var i dessa, kommer kräva mycket rengöring och en slutlig ultraljudstvätt.

Har nu önskemål om att få ut luftrenarburken ur ramen...... vad är tricket:va? Måste detta lock över de delar som driver generatorn och där startmotorn kuggar i... tagas bort?

Mvh Tony "Toyman"

Om luftrenaren vet jag tyvärr inget. Men mitt tips är att slänga lågfartsmunstyckena, de är så precisa i tolleranserna att du riskerar taskig gång trots att de ser rena ut efter ultraljudstvätt.

På min GSX-R1100-92 är man tvungen att ta bort generatorn för att få ut luftburken (med motorn kvar i ramen).
Misstänker att du blir tvungen att lyfta på det där locket.
Lycka till med fina hojen!!

Hej Boris JR, Skåne/Umeå..... långt att pendla!

Förgasarskit! Känner att det är dags att motera upp lampan med ljus och förstoringsglas, svårt läsa texten på munstyckena. Men när grejerna är tvättade syns det nog bättre. Har ju någon i Göteborg som driver ett företag Bra i Gasen. Där finner jag nog nya munstycken!

Får nog införskaffa en ulltraljudstvätt, I garaget huserar ju ett gäng förgasare, något speciellt att tänka på vad gäller modell. Storlek. Mvh Tony

Hej Andreas900,

Som sagt det räcker inte med generatorn, och ska locket bort då måste kamspännarskruven/justeraren?? bort ochså för den sitter precis över en insexbult till locket. Och då kanske jag sedan måste lossa något annat för att återmontera. Jag tror luftburken kommer tvättas ur på plats i ramen!

Hej Boris JR, Skåne/Umeå..... långt att pendla!

Förgasarskit! Känner att det är dags att motera upp lampan med ljus och förstoringsglas, svårt läsa texten på munstyckena. Men när grejerna är tvättade syns det nog bättre. Har ju någon i Göteborg som driver ett företag Bra i Gasen. Där finner jag nog nya munstycken!

Får nog införskaffa en ulltraljudstvätt, I garaget huserar ju ett gäng förgasare, något speciellt att tänka på vad gäller modell. Storlek. Mvh Tony
Min första var en billig från kina, www.aliexpress.com är din vän. Ju större desto dyrare, så jag lessnade och beställde en probe+signalgenerator modell jättestor och sänkte ner i det badkar jag har för rengöring, vips har jag en tvätt stor nog för att tvätta block. Smidigt!

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort