Gsxr750

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Aldrig någonsin har abstinensen varit så stor, inte heller har jag varit så nära att handla hoj :banana

var o klämde på en -92a gsxr750 idag och nu vill jag ha lite hjälp med att bestämma mig :)

vad finns det för för och nackdelar på dessa maskiner.
Vad finns det för barnsjukdomar, iom att det är en helt ny maskin för 1992?

eftersom jag bara har mellankort än så måste det strypas :död
så undrar jag vart man kan få tag på sånna strypningar.

Om modellen hade några barnsjukdomar så lär det vara fixat vid det här laget. Jag köpte en 91:a och största problemet är att den har haft många ägare varav troligtvis några klåpare som meckat med den samt att den sannolikt har varit omkull nån gång. Man ser att det är bortslipat/nött på vissa ställen. Syna den väldigt noga så ser du såna grejer. Ett annat problem på min är att kolvarna är ganska slitna. Kolla på avgaserna när du vrider ordentligt på gasen när hojen är varm och står på stödet. Om den uppenbarligen ryker en hel del ska du inte köpa den.

nu kom ju suzuki med en ny gsxr 92 som blev vätskekyld och detta är en sådan, men tack iallafall :pannkyss :tungan

Har själv en gixxer 750 92:a. Är nöjd, den hänger fortfarande med i design och prestanda tycker jag. Väger ganska mycket om man jämför med modernare maskiner. Bra med effekt 120 hk.

Min var en gång i tiden strypt till 60 kW (original 88kW) genom ändring av förgasarnas trottelöppningar och ljuddämpare.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon