KjellKriminell
killar kan!
Har en GSXR600 -04 som jag börjar bli trött på, jag vill KÖRA, inte mecka! 
Jag körde på en hare i juni - kylaren trasades - bytte kylare till en begagnad, också från en gsxr600 -04.
Körde på bara vatten , fyra dagar på Gotland Ring och två dagar gatkörning hemma. Funkade prima! (var cirka 16-20° ute då)
Tömde vattnet och fyllde på med 50/50 vatten/glykol.
Nu blev det hett ute, ca 28-30°.
Nu går bågen fint och ligger på 88° när jag är ute och kör över 50km/h.
Däremot om jag kört, kommer hem och står med motorn igång , så rusar temperaturen upp till 105° alldeles för fort.
Går också upp hit om jag tex ligger och fis-kör mellan rödljus i stan på väg hem.
Fläkten går då igång som den ska, men när jag slår av tändningen så kyler den ju inte längre.
Då ökar nivån i expansionskärlet, och vätska motsvarande halva/hela expansionskärlet trycks ut genom övertrycksslangen.
Här står han och hostar och spottar och fräser och bubblar under tiden som han trycker ut allting. (kokar han?)
(kylaren är fortfarande full av vätska när jag sen ska fylla på, men expansionsskärlet närmast snustorrt)
Varför är den så här kinkig?
Är min "nya" kylare bråkig? Ska jag tömma skitet igen och iväg och provtrycka den?
Är termostaten kass?
Är kylarlocket dåligt?
Hjelp maj snela! Säg vad det är! Hittelön utgår till två Tuborg

Jag körde på en hare i juni - kylaren trasades - bytte kylare till en begagnad, också från en gsxr600 -04.
Körde på bara vatten , fyra dagar på Gotland Ring och två dagar gatkörning hemma. Funkade prima! (var cirka 16-20° ute då)
Tömde vattnet och fyllde på med 50/50 vatten/glykol.
Nu blev det hett ute, ca 28-30°.
Nu går bågen fint och ligger på 88° när jag är ute och kör över 50km/h.
Däremot om jag kört, kommer hem och står med motorn igång , så rusar temperaturen upp till 105° alldeles för fort.
Går också upp hit om jag tex ligger och fis-kör mellan rödljus i stan på väg hem.
Fläkten går då igång som den ska, men när jag slår av tändningen så kyler den ju inte längre.
Då ökar nivån i expansionskärlet, och vätska motsvarande halva/hela expansionskärlet trycks ut genom övertrycksslangen.

Här står han och hostar och spottar och fräser och bubblar under tiden som han trycker ut allting. (kokar han?)
(kylaren är fortfarande full av vätska när jag sen ska fylla på, men expansionsskärlet närmast snustorrt)
Varför är den så här kinkig?
Är min "nya" kylare bråkig? Ska jag tömma skitet igen och iväg och provtrycka den?
Är termostaten kass?
Är kylarlocket dåligt?
Hjelp maj snela! Säg vad det är! Hittelön utgår till två Tuborg
