GSXR1000 K6 eller K7?

Hockenheimring

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Mellan två hojar
Funderar på att köpa ny/beg hoj och då är frågan om man skall köpa en K6a eller om man skall köpa en K7a? K6/K5 var var ju bättre än alla andra sport hojar redan 05 och 06 och till 07 har ju iprincip bara R1an uppdaterats men den är nu fortfarande för slö i botten och på mellanregistret så den går bort. ZX10 har jag redan haft, dock väldigt trevlig hoj, med grymt bra motor men det är ju alltid kul att byta. Har bara kört K5/k6an så frågan är hur mycket bättre eller sämmre K7an är? K7an vägger ju också 12kg mer än K6an med orginal system. Har också läst att K7an skall vara något slöare i mellan registret än K6an? Så ni som har kört båda vilken är trevligast på väg och på bana?

MVH
O

Har tyväär inte hunnit köra min mer än några mil än, men jag kan bara säga att den är grym! Sjukt gassvar, iofs har jag plockat på ett racefit growler system, men det är ju en helt ny hoj...så har du pengarna så är valet lätt:tummenupp

Ja, pengarna är inte problemet frågan bara är om K7an är bättre än K6an, har du kört båda? Man får ju en K6a för ca 80 här nere i riket och en K7a för ca 90-100.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT