Är det någon som råkat ut för att FI börjat lysa?Det märks ingen skillnad i motorgången,och inte blir det varje gång man startar heller men det borde vara nånting som är fel.Nu har jag iofs sålt hojjen,men det var en jobbarkompis som handlade så det här lär man bli påmind om GSXR 750 -00 är det
Är det någon som råkat ut för att FI börjat lysa?Det märks ingen skillnad i motorgången,och inte blir det varje gång man startar heller men det borde vara nånting som är fel.Nu har jag iofs sålt hojjen,men det var en jobbarkompis som handlade så det här lär man bli påmind om GSXR 750 -00 är det
Det händer nån gång då o då! Främst om du misslyckas med första startförsöket och får igång den direkt på det andra. När man vrider på nyckeln så hörs det ett surrande och pumpande ljud, om man startar innan detta avslutats (ca 2 sek) så kan "FI" lysa och visar att något e fel med insprutningen. Är säkert ingen fara men jag brukar stanna o starta om, det irriterar mig....
Det är ett vanligt fel att den lampan tänds utan anledning. Jag har samma "problem" (snarare irritationsmoment, eftersom lampans tändning inte motsvaras av något riktigt problem). Det är några sladdar udner tanken som spökar. Skall vara mycket enkelt att åtgärda själv. Gå in på något gixxerforum så får du veta exakt.