gsxr 750

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Tänkte köpa en gsxr 750 runt -00a

läst mig till att insprut kom 98 men va inte helt 100%ig men att det rätta till sig till -99.

så jag söker en gsxr 750 från 99-00

vad skall man titta efter? finns det nått svindyrt som ofta går sönder eller nått som är viktigt att titta efter?

att köra å se så den går bra och att jag tycker om den är självklart tänker mer på den tekniska biten.

tack på förhand

Daniel

Jag har inte hittat så mycket på min som är dyrt i den bemärkelsen. Det dyraste jag har köpt är ett drivpaket som kostar runt 2.000 kr. Sen är det beroende på hur man kör givetvis. Däck är ju inte billigt, men det går ju att få tag på lite här o var ganska billigt om man bara letar.

Ha det bra

-00 kom "nya" modellen, bör vara en hygglig prisskillnad på -99 och -00 i inköp. Har en kompis som haft bägge modellerna utan stora problem eller kostnader. Jag skulle ju kolla på den nya förutsatt att ekonomin tillåter ;)

Tänkte köpa en gsxr 750 runt -00a

läst mig till att insprut kom 98 men va inte helt 100%ig men att det rätta till sig till -99.

så jag söker en gsxr 750 från 99-00

vad skall man titta efter? finns det nått svindyrt som ofta går sönder eller nått som är viktigt att titta efter?

att köra å se så den går bra och att jag tycker om den är självklart tänker mer på den tekniska biten.

tack på förhand

Daniel

Sprutare kom 98 men vissa importhojar som reggats som 97 kan ha sprutare också. Jag hade mkt strul med min 98, den ryckte som i spasmer vid på/avslag. Det blev något bättre efter ett antal verkstadsvändor men jag tyckte systemet var nervigt. Hade därefter en 99 och det var inga problem.

Modellen har inga modellspecifika svagheter men kamkedjesträckaren är något du bör kolla extra noga.

Modell 2000 är en helt ny hoj men då kostar det en slant mer också....

Rätta mig om jag har fel , men ska man inte lyssna lite extra på växellådorna på -00-01 ??:confused: Har för mig det var problem med dom...
Har själv haft en -01 , men märkte inget av det.....

Inget vidare problem med lådan.....

dock kopplingskorgen, ca 4000:-!!! :huvet

wirarna till sekundärspjället, ca 300:- :gnissla

sammanställt=

kika/känna på kopplingen och kjedeje spännarn, hålla tummarna för att slippa byta driv p. och däck första säsongen men sen är rästen upp till plånbok och vad jag tycker en sexigare bakdel får kosta :D

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back