Gsxr 750 som dör vid höga varv

joara172

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
Gsxr 750 -93 och cr 250 -01
Jag har ett irriterande problem. Min gsxr 750 en -93(motor -95) dör för en tiondels sekund när jag varvar ur den. Nånstans vid 8000-9000 varv är det som att stänga av tändningen väldigt kort sen sätter den fart igen. Det är inte alltid men rätt ofta och det spelar ingen roll om den är riktigt varm. Nån som vet vad det kan va????

Låter som skit i förgasarna, ev står flottörerna fel så att soppan inte räcker till, ta loss flottörhuset och mät höjden på flottörerna, blås med tryckluft genom kanalerna, det brukar bildas en grön gegga från dagens dåliga bensin.

En annan trolig orsak kan vara ärgning av kontakter vid CDI boxen.

joara172 skrev:
Jag har ett irriterande problem. Min gsxr 750 en -93(motor -95) dör för en tiondels sekund när jag varvar ur den. Nånstans vid 8000-9000 varv är det som att stänga av tändningen väldigt kort sen sätter den fart igen. Det är inte alltid men rätt ofta och det spelar ingen roll om den är riktigt varm. Nån som vet vad det kan va????
Tack för hjälpen. Jag tror mer på elfel för det händer att jag får smällar i grenröret när den varvar igen, det tyder väl på att den får soppa som den ska?! Vart sitter CDI boxen?

joara172 skrev:
Tack för hjälpen. Jag tror mer på elfel för det händer att jag får smällar i grenröret när den varvar igen, det tyder väl på att den får soppa som den ska?! Vart sitter CDI boxen?

Det kan vara båda sakerna, så uteslut inget.
Cdi boxen sitter på höger sida ovanför förarsadeln.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman