Gsxr 600 2001

Lugi82

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSXR 600 K1
Hej!
Har ett ovanligt problem. Har problem med startknappen. När jag vrider om tändningen så låter det som det ska och det är bra batteri. Men när jag trycker på start knappen så händer ingeting. inte ett ljud. Fungerade bra fram tills igår, då startade inte den på neutral läge, men så fort jag växla ner eller upp och tryckte på start knappen så gick den igång. men idag så fungerade inte äns det!
Är den nån som vet vad det är för fel eller nån tips o ge?

Tacksam för svar!
 
Så här ser det ut i princip:

2006SuzukiGSXR600StarterCircuitDiagram.jpg


Kolla kontakten/brytaren vid kopplingshandtaget och nere vid sidostödet. Lyser neutrallampan?
 
Last edited:
japp neutral lampan lyser. och stödet är uppe. Trycker på knappen och det är tyst. den försöker inte äns... det står inte heller "Check" :( fler tips?
 
Detta har hänt mig på min förra hoj. Elen starta men det kom inte ett knyst när jag försökte starta den. Det jag gjorde var att köpa nytt batteri på biltema. Problemet var tydligen att batteriet hade tillräckligt med el för att sätta igång lamporna men inte tillräckligt med krut för att starta hojen. (kan hända om hojen fått stå i kylan under vintern) Testa koppla in nytt batteri och se om det löst sig. Jag kan ju också ha helt fel menpröva skadar inte.
 
batteriet ska vara helt laddad. ska kolla med brytaren, du menar inte den röda knappen på höger handtag?? eller är det vänster handtag du menar att det ska finnas en brytare?
 
batteriet ska vara helt laddad. ska kolla med brytaren, du menar inte den röda knappen på höger handtag?? eller är det vänster handtag du menar att det ska finnas en brytare?

Kolla länken jag skickade. Brytaren sitter på kopplingshandtaget.
 
oki ska kolla! återkommer när jag gjort det! tack så länge för hjälpen!
 
hej igen, den lilla clutchen som finns på beskrivningen kommer ut när man håller in kopplingen och går tillbaka när den släpps. det hjälpte inte heller. några fler tips?
 
Det räcker liksom inte att titta på grejerna. Du måste mäta för att se att brytaren verkligen sluter. Om du tittar på bilden som jag skickade först så ser du exakt vad som måste funka för att sluta kretsen och dra startreläet (kopplingsbrytare-startknapp-dödarknapp-stöd/neutralrelä-säkring-tändningslås).
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top