GSXR 600 -01 Startar inte!

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
La omkull stunthojen i helgen, kopan vid svänghjulet sprack, fixade den nu. stängde av hojen själv när den låg ner. Men nu startar den inte.
Antingen får den ingen soppa eller ingen gnista ska testa idag med startgas. annars får man väl titta på gnista, och finns ingen sån får man väl felsöka som ett mongo!!:huvet :huvet
någon som varit med om nått liknande?:va

startmotorn snurrar. man hör hur soppa pumpen går. dom säkringar jag tittat på har varit hela iaf. rev lite igår, så får se idag efterjobbet om man blir nå lyckligare.. :D tack för tipsen

kollat idag. Jag har ingen gnista! kollat lite prylar pickuppen ger 164ohm och inget via jord.. någon som vet något jag kan kolla? tacksam för svar.

kollat idag. Jag har ingen gnista! kollat lite prylar pickuppen ger 164ohm och inget via jord.. någon som vet något jag kan kolla? tacksam för svar.

Mätt mellan tändspolarna med den positiva stickan och minus mot tja där det ska vara minus.

Du ska få spänning på polerna om du inte får det så kommer ingen styrning från Cdi boxen.

Då kan den vara kass, eller så uppfylls inte villkoren för att för att den ska få ge start puls.

Tex kass huvud brytare osv.

kollat lite mera idag. har gnista det är soppa pumpen som är veck! den får spänning men är död.. :D så problemet löst tnx anyway

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back