gsxr 1100-93 mår inte bra,felsökningstips önskas

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Tollered
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Tjo gubbs o damer!

Har just vart o tatt årets första provtur med min gsxr1100-93 o den går helkass!
Finns ingen ork alls på något register,det var som om hon "fyrtaktade" som moppar kunde göra.
Men sen märkte jag att om jag hade pyttelite gas o vred på väldigt sakta så PANG,flög vi iväg :lol
Och ja vi hade låga växlar,hon gick fint för några veckorsen när jag skulle tvätta den,åkte o ställde den efter tvätten och la kapell över,körde tom en bete efter tvätten så att vattnet skulle försvinna.
Är det troligt att denna sonkiga gång har något med tvättningen att göra,vart kan det har kommit vatten som inte ska va där?
Vad kan vara galet mer? batteri? gick ju fint innan tvätten :confused:
den bluddrar o fyrtaktar är symptomen alltså :mad:

Tacksam för tips
 
Bästa sättet att "torka" en hoj efter tvätt är att köra minst 10 mil i maklig takt.

En liter förgasarsprit, koncentrerad spolarvätska eller metanol till en full 20 liters tank tar hand om allt eventuellt kondensvatten i ditt bränslesystem. Häll gärna även i 2 dl diesel och 2 dl automatlådeolja så kan även "gunk" som ansamlats på mindre bra ställen lösas upp.

Helt ofarligt för motorn, ungefär som vitamin för människokroppen - bra i måttliga mängder.
 
så ni tror det kommit in vatten i maskinen?
Hur fasen kan det ha gjort det,ja tänkte mest på om det kunde vart nått som ergat till tändningen lr så.
Jag spolade rätt länge,men inte på förgasarna lr så.
Stod och mal slut batteriet först o den tände inte ens,sen gick jag o laddade det.
Satte på det igen och hon startade direkt.
Kan det ha kommit en loppa på ett stift tro,och håller den i sig ca 2mil?
Jag ska testa detta med förgasarsprit,tack för tipset hade vart tacksamt om det är så lätt.
Har en bmw som cpa ur i vintras precis som om bränslepumpen va slut,fråga på bmw forumet o de var övertygade om att den va slut.
Men lite k-sprit gjorde susen där så det kanske funkar bra här med :tummenupp
 
har just vart o skruvat med den ja o polarna och konstaterade följande:
1 tändkabel satt knappt i hatten-klippte av och skruvade fast.
fukt inne i tändkablar- 5-56
tankade fullt-halv flaska k-sprit [koncentrerad]
lödde ihop blinkers,saknade lampan och hållaren?!?!
konstaterade att bakbeläggen fanns inte :(

resultat=som o lägga sig i en haubits o bli ivägskjuten :tummenupp
Så nu går den som hel...es jä... f..
Vet inte vilket det va fel på fukten eller tänkablarna eller en combo av båda.
tack för all hjälp :tummenupp
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top