Halloj, söker lite tips och råd angående bakbromsen på min K5a
alltså en 2005 gsxr 1000
Original "vad jag sett" så är bromspumpen på fotstället fast monterat.
Jag har då Crechent ställbara fotpinnar på min vilket resulterade i att bromspumpen monterades för att vara s.k "Flytande" Hoppas ni hajjar.
Hur som helst funkar bromsen, när man bromsar och snurrar hjulet, men när jag väl är ute och kör och trycker ner den så mkt jag kan så vågar jag inte påstå att det är mycket som händer. Skiva och klossar bak är helt nya original, bromsvätskan skulle kunna bytas, dock är den relativt fin (service i Maj)
Vad jag tror och undrar från er är ifall "pinnen" som pressar pumpen kanske inte når in tillräckligt mycket ? då Pumpen nu är flytande ist för fast monterad. Jag må ha förklarat helt värdelöst, men fråga om ni undrar
tack på förhand
http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=116587&header=1
Där ser ni fot pinnarna, bry er inte om ståltråden som sitter på bromsljus kontakten
provisorisk lösning för besiktningen 
alltså en 2005 gsxr 1000
Original "vad jag sett" så är bromspumpen på fotstället fast monterat.
Jag har då Crechent ställbara fotpinnar på min vilket resulterade i att bromspumpen monterades för att vara s.k "Flytande" Hoppas ni hajjar.
Hur som helst funkar bromsen, när man bromsar och snurrar hjulet, men när jag väl är ute och kör och trycker ner den så mkt jag kan så vågar jag inte påstå att det är mycket som händer. Skiva och klossar bak är helt nya original, bromsvätskan skulle kunna bytas, dock är den relativt fin (service i Maj)
Vad jag tror och undrar från er är ifall "pinnen" som pressar pumpen kanske inte når in tillräckligt mycket ? då Pumpen nu är flytande ist för fast monterad. Jag må ha förklarat helt värdelöst, men fråga om ni undrar

tack på förhand
http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=116587&header=1
Där ser ni fot pinnarna, bry er inte om ståltråden som sitter på bromsljus kontakten


Last edited: