GSXR 1000 K5 Bak broms problem

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Halloj, söker lite tips och råd angående bakbromsen på min K5a

alltså en 2005 gsxr 1000

Original "vad jag sett" så är bromspumpen på fotstället fast monterat.

Jag har då Crechent ställbara fotpinnar på min vilket resulterade i att bromspumpen monterades för att vara s.k "Flytande" Hoppas ni hajjar.

Hur som helst funkar bromsen, när man bromsar och snurrar hjulet, men när jag väl är ute och kör och trycker ner den så mkt jag kan så vågar jag inte påstå att det är mycket som händer. Skiva och klossar bak är helt nya original, bromsvätskan skulle kunna bytas, dock är den relativt fin (service i Maj)

Vad jag tror och undrar från er är ifall "pinnen" som pressar pumpen kanske inte når in tillräckligt mycket ? då Pumpen nu är flytande ist för fast monterad. Jag må ha förklarat helt värdelöst, men fråga om ni undrar :P

tack på förhand

http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=116587&header=1

Där ser ni fot pinnarna, bry er inte om ståltråden som sitter på bromsljus kontakten :p provisorisk lösning för besiktningen :D

Last edited:
På din bild ser man inte bromspumpen eller hur den är monterad i förhållande till själva bromspedalen. En bild närmare och som visar själva bromspumpen dvs från andra hållet skulle underlätta förståelsen.

Bromspumpen måste sitta fast monterad i förhållande till själva bromspedalen. Eftersom det är en hävstång kommer spelet i den "flytande" monteringen göra att full bromsverkan inte kan uppnås.

Eller så fattar jag inte vad du menar med flytande.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back