K B
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 27 Feb 2008
- Hoj
- CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
K5 1000 har varit min drömhoj sen den visades upp när jag var 12 år gammal. 9 år senare köpte jag en K6 som min första banhoj och sen min nuvarande K5 för gata i Aug 2015. Vi har haft vårat roliga nu i 1,5 säsong och nu har jag börjat tröttna, så då får det bli en turbohoj såklart och det gillar ni väl här?
Allting byggs utav ZX9xpress här på SH, så all heder till honom!
Idén med detta var inte att bygga ett 350-400hk monster med 350 km/h i toppfart, utan en kvick hoj i kurvorna som studsar sig fram på raksträckorna. Så kör på ett enkelt 250-270hk recept:
-Mitsubishi TD04HL-16T vinklat avgashus
-Power Commander 5
-Gröna Bosch-spridare 420cc
-Kompsänkt med Cometicpackning
-Förstärkt koppling
-3bar mapsensor
-Hemmagjort grenrör & plenum
Bygget har kommit en lång väg redan, så ni får en väldigt stor sammanfattning och bildbomb nedan
Allt har gått väldigt bra under byggets gång sen starten i December. Enda negativa var lite repiga ramlager i motorn, samt att det hamnat skit under balansaxeln. Så även de lagren behövde bytas.
Som sagt väldigt mycket bilder på en gång, och detta är inte ens alla
Fyller på allt eftersom bygget fortsätter och om jag hittar mer i telefonen!
Vad tycker ni? Tummen upp för detta bygget?

Allting byggs utav ZX9xpress här på SH, så all heder till honom!

Idén med detta var inte att bygga ett 350-400hk monster med 350 km/h i toppfart, utan en kvick hoj i kurvorna som studsar sig fram på raksträckorna. Så kör på ett enkelt 250-270hk recept:
-Mitsubishi TD04HL-16T vinklat avgashus
-Power Commander 5
-Gröna Bosch-spridare 420cc
-Kompsänkt med Cometicpackning
-Förstärkt koppling
-3bar mapsensor
-Hemmagjort grenrör & plenum
Bygget har kommit en lång väg redan, så ni får en väldigt stor sammanfattning och bildbomb nedan

Allt har gått väldigt bra under byggets gång sen starten i December. Enda negativa var lite repiga ramlager i motorn, samt att det hamnat skit under balansaxeln. Så även de lagren behövde bytas.

Som sagt väldigt mycket bilder på en gång, och detta är inte ens alla

Vad tycker ni? Tummen upp för detta bygget?