GSX-R -00,-01, Fördelar vs Nackdelar

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX-R 600 -97
Har suttit och sökt igenom forumet nu i snart 2 timmar i jakt på vilka fördelar respektive nackdelar denna mkt fina hoj har, men är inte riktigt nöjd än ;)

Så låt höra, vad finns det för fördelar och nackdelar med en -00'as eller -01'as GSX-R?

Egna åsikter? Låt svaren, fakta och egna åsikter hagla över denna tråd! :)

Är nämligen väldigt sugen på att köpa just en sådan liten "leksak", men vill väga fördelarna mot nackdelarna först!

Förutom att det känns som att ratta runt en SL-buss så är det en trevlig hoj med grym motor.....

Ponte skrev:
2094860 Har suttit och sökt igenom forumet nu i snart 2 timmar i jakt på vilka fördelar respektive nackdelar denna mkt fina hoj har, men är inte riktigt nöjd än ;)

Så låt höra, vad finns det för fördelar och nackdelar med en -00'as eller -01'as GSX-R?

Egna åsikter? Låt svaren, fakta och egna åsikter hagla över denna tråd! :)

Är nämligen väldigt sugen på att köpa just en sådan liten "leksak", men vill väga fördelarna mot nackdelarna först!
Vad är det för kubik du ska ha 600-750 ???

Hultan skrev:
2094892 Är det det som får kopplingen att rycka lite när man slirar på kopplingen för att köra iväg?
Jag har bara märkt det när man stannat efter en stunds inspirerad körning och sen kör iväge igen..

Nåt på g med kopplingen då?

Ingen aning :confused:

Stannade, stängde av, tittade mig omkring lite, startade, körde iväg.
Under den tiden gick den sönder :va

Botte skrev:
2094924 Ingen aning :confused:

Stannade, stängde av, tittade mig omkring lite, startade, körde iväg.
Under den tiden gick den sönder :va
Ah okaj..

M:et skrev:
2094904 Förutom att det känns som att ratta runt en SL-buss så är det en trevlig hoj med grym motor.....
Den ser klumpig ut, men uppför sig ganska smidigt tycker jag.. Man som sagt, motorn är fenomenal, sicket ös alltså..

"Fördelar vs Nackdelar"? Eh, va?

"Fördelar och nackdelar" låter väl mer rätt va?

Eller skall fördelarna utmnana nackdelarna?

/H

Ingen skillnad.
02 blev den uppdaterad med annat sekundärspjäll, koppling, backspeglar, polerat mellanrör och några andra smådetaljer.

Ädit: Gäller 750n...

Last edited:
Det framgår ingenstans exakt vad det gäller för hoj, egentligen.

'01 kom en ny modell av 600
'00 kom en ny modell av 750
'01 kom GSX-R 1000

Botte skrev:
2094880 Nackdel: Kopplingskorgen :huvet

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2092422&postcount=11

Annars har jag bara sett fördelar med min :yoparty

Kopplat för att slanga eller???

majtii skrev:
2095981 Ingen skillnad.
02 blev den uppdaterad med annat sekundärspjäll, koppling, backspeglar, polerat mellanrör och några andra smådetaljer.
Sekundärspjäll?
Ja vad jag vet så är skillnaden på spjället den att den uppdateringen gav teflontoppar på vajrarna..... :)

Botte skrev:
2094880 Nackdel: Kopplingskorgen :huvet

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2092422&postcount=11

Annars har jag bara sett fördelar med min :yoparty

Kvittar vilken kopplingkorg man har om man misshandlar dem med att koppla upp hojen på bakhjulet el dyl.
Hade själv en R750 01 motor som var racetrimmmad sköt motorn pga att ventilerna hade förlitet spel till kolvarna men kopplingkorgen var fortfarande som ny när jag rev motorn.

ceasar skrev:
2095165 ...säger killen som sitter på en 660...

:lol I got your point!
Faktiskt så tycker jag det är en ganska bra jämförelse.
En 660 är som en buss i jämförelse med en "riktig" motard (KTM 525, Husa 650 osv)
En GSX-R1000 är som en buss jämfört med övriga jämlikar (R1, CBR, ZX10 osv)

Min erfarenhet kommer från de 300 mil jag stod ut på min GSX-R1000 -03 innan jag sålde den. Min kropp och körstil passade inte alls den hojen. Tung och klumpig att ratta runt, men motorn var som sagt helt underbar. Kraft som en elmotor hela vägen upp till rött :banana

Kör en gsxr 750-02. det bästa jag kört! har haft och kört mycket annat men ingen har jag varit så nöjd med som nuvarande pärlan.

02 har jag hört att dom böt ett drev "någon stans i motorn" som tidigare var i plast men böts ut till något mer slitstarkt.

750:an känns smidigare än 1000 och man hänger av "storebror" på banan..

Lycka till

SENSEI skrev:
2096114
Sekundärspjäll?
Ja vad jag vet så är skillnaden på spjället den att den uppdateringen gav teflontoppar på vajrarna..... :)

02 har givare som R1000. 00/01 har vajer och servo.

*/ ?>
Back