gsx 750 f HJÄLP och TIPS Inreggning

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
nada
Hejsan.
Ska köpa en mc, en gsx 750 f - 91á som dock inte är inreggad i sverige, men det finns svenska skyltar till den.
nu så undrar jag VAD jag behöver göra för att den ska bli körduglig och samt hur mycket det kostar.
Jag undrar även OM jag kan försäkra den INNAN och OM jag får lov att köra med den till verkstad, bilprovning etc!?
Jag undrar också om allmänna problem eller vad man ska se upp med, när det gäller denna modell?! Läckande bensinkran vet jag, men är det något mer??

Tack på förhand / SKB

Sharadkingboy skrev:
Hejsan.
Ska köpa en mc, en gsx 750 f - 91á som dock inte är inreggad i sverige, men det finns svenska skyltar till den.
nu så undrar jag VAD jag behöver göra för att den ska bli körduglig och samt hur mycket det kostar.
Jag undrar även OM jag kan försäkra den INNAN och OM jag får lov att köra med den till verkstad, bilprovning etc!?
Jag undrar också om allmänna problem eller vad man ska se upp med, när det gäller denna modell?! Läckande bensinkran vet jag, men är det något mer??

Tack på förhand / SKB

Har du svenska plåtar så är ju allt pappertjafs klart och det skall bara vara att ställa på.

Slå på reggnummret på www.vv.se så ser du ju.

Den är med säkerhet något som kallas förreggad.

Är allt i ordning så är det bara att försäkra och köra.....med körkort.

Långa farbron skrev:
Har du svenska plåtar så är ju allt pappertjafs klart och det skall bara vara att ställa på.

Slå på reggnummret på www.vv.se så ser du ju.

Den är med säkerhet något som kallas förreggad.

Är allt i ordning så är det bara att försäkra och köra.....med körkort.
Okej, ja jag fick upp det mesta typ att den är avställd etc, men det står 0 på ägare, det står inget på effekt etc. Mäter de upp allt det på besiktningen då eller?!
Jag undrar liksom när jag köper den, om jag får lov att "köra" hem med den, eller om ja måste ta den på släp?! Sedan så är bakblinkers sönder, men vet du om ja måste ha originalblinkers på för den ska gå genom?!

Vad finns det annars att säga om GSX 750 F??

Tack på förhand

Sharadkingboy skrev:
Okej, ja jag fick upp det mesta typ att den är avställd etc, men det står 0 på ägare, det står inget på effekt etc. Mäter de upp allt det på besiktningen då eller?!
Jag undrar liksom när jag köper den, om jag får lov att "köra" hem med den, eller om ja måste ta den på släp?! Sedan så är bakblinkers sönder, men vet du om ja måste ha originalblinkers på för den ska gå genom?!

Tack på förhand

Då kan den inte vara reggbesiktigad,inget annat än på kärra gäller.

Orginalblinkers vet jag inte hur kinkiga dom är när det gäller reggbesiktningar,ring till Bilprovningens hjälplinje och kolla.

Sharadkingboy skrev:

Tack på förhand

Om hojen finns utomlands kan du lösa en försäkring i tullen så att du kan köra hojen hem.
Du behöver inte ha orginalblinkers, men de ska finnas godkända blinkers på.
Fordonsuppgifterna tas från den utlänska motsvarigheten till regbevis.

Men kan man inte försäkra den ändå?! Ja menar, kan ej ordna släp och så liksom.
Det är ju reg.nr och allt.

Sharadkingboy skrev:
Men kan man inte försäkra den ändå?! Ja menar, kan ej ordna släp och så liksom.
Det är ju reg.nr och allt.

Det är väl bara att ringa försäkringsbolaget å fråga om du får försäkra den.

Regnr till hojen betyder inget mer än att din hoj har en plats i registret.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT