Novis på mekanik, men hoppas på förståelse och något begripgligt råd, även om det är "skicka på service"...
Har en Suzuki GS850G(Z) -82 som lagom till november (tror jag, är lite osäker på exakt när) slutade gå på 2:ans cylinder.
Får fin gnista från tändstift, men eftersom 3 av 4 tändstift var svarta (vilket tydligen beror på att den får för rik bränsleblandning) bytte jag ändå till nya stift och får minst lika fin gnista nu.
Kompression uppmätt idag och låg på 9 kg, vilket enligt han som hjälpte mig att mäta skulle motsvara 11 kg, då övriga tändstift satt i vid mätning.
Jag har plockat isär förgasare och allt vad den nu innehöll, allt såg rent och fint ut. Bensin fanns i behållaren och det var även fuktigt med bensin efter spjället (såg likadant ut i alla förgasare).
3:ans cylinder (och övriga två förstås!) går f ö fint.
Enligt Haynes så har denna MC ett helt elektroniskt tändningssystem, vilket ska vara i princip underhållsfritt. Inte för att jag vet om det ändå skulle göra någon skillnad, men ändå.
Jag har inte kört någon längre sträcka för att se om den hoppar igång, mest tomgångskört 10-15 min.
Så, är det bara att lämna till mekaniker eller finns det någon sista hyfsat enkel åtgärd som jag kan göra?
Har en Suzuki GS850G(Z) -82 som lagom till november (tror jag, är lite osäker på exakt när) slutade gå på 2:ans cylinder.
Får fin gnista från tändstift, men eftersom 3 av 4 tändstift var svarta (vilket tydligen beror på att den får för rik bränsleblandning) bytte jag ändå till nya stift och får minst lika fin gnista nu.
Kompression uppmätt idag och låg på 9 kg, vilket enligt han som hjälpte mig att mäta skulle motsvara 11 kg, då övriga tändstift satt i vid mätning.
Jag har plockat isär förgasare och allt vad den nu innehöll, allt såg rent och fint ut. Bensin fanns i behållaren och det var även fuktigt med bensin efter spjället (såg likadant ut i alla förgasare).
3:ans cylinder (och övriga två förstås!) går f ö fint.
Enligt Haynes så har denna MC ett helt elektroniskt tändningssystem, vilket ska vara i princip underhållsfritt. Inte för att jag vet om det ändå skulle göra någon skillnad, men ändå.
Jag har inte kört någon längre sträcka för att se om den hoppar igång, mest tomgångskört 10-15 min.
Så, är det bara att lämna till mekaniker eller finns det någon sista hyfsat enkel åtgärd som jag kan göra?