GS500E Mod.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Surfa runt lite här och hitta denna sida med mods till bl.a gs500e: www.aluiziomotos.com.br
gillar skarp bakpariet på bilden nedan (hittades på sidan) dock verkar de inte ha dessa delar nån som vet vilken sjärt det är och vad de e för blås på den?
Tack.

IMAGEM_0000000318.JPG

The Editor skrev:
Surfa runt lite här och hitta denna sida med mods till bl.a gs500e: www.aluiziomotos.com.br
gillar skarp bakpariet på bilden nedan (hittades på sidan) dock verkar de inte ha dessa delar nån som vet vilken sjärt det är och vad de e för blås på den?
Tack.

IMAGEM_0000000318.JPG

Med den där stänkskärmen kommer du att bli skitig på ryggen när det regnar.. Då kommer mamma att bli arg när hon skall tvätta dina mc-kläder... :lol

dsoders2 skrev:
men 2500$ skulle inte min andra dam tycka om :(

inte min börs heller dock skull ejag vilja vet va bara avgassystemet kostar då jag fattar noll på den sidan alt. ett twin predator system hittar bara de i 2-1 och inte 2-2 som tydligen ska finnas..

evo4.jpg

Det var en otroligt fin hoj du har. Vilken hmm..puts på svingen!
Ser elak ut.
Du kanske vill sälja den senare till ev min sambo?

The Editor skrev:
Tack.

Orkar inte läsa sidan så mkt men du har väl sett att sidan finns på engelska:
http://www.aluiziomotos.com.br/v3/En/PersonalizacoesDetalhe.asp?PERS_COD=PERS000018
Du kan ju maila på engelska o fråga

blackis skrev:
The Editor skrev:
Tack.

Orkar inte läsa sidan så mkt men du har väl sett att sidan finns på engelska:
http://www.aluiziomotos.com.br/v3/En/PersonalizacoesDetalhe.asp?PERS_COD=PERS000018
Du kan ju maila på engelska o fråga

tack för komplimangen men de e inte min hoj :tungan vill dock hitta vart ägaren fått tag på avgassystemet. om jag nu inte hittar det som finns på den första bilden. Som du ser på den engelska sidan finns inte alla delar med som om man klickar in sig på den andra GS500R dock så lyckas jag inte få den på engelska..

EDIT: Har mejlat dem om detta utan att få svar än.. :3freak

The Editor skrev:
inte min börs heller dock skull ejag vilja vet va bara avgassystemet kostar då jag fattar noll på den sidan alt. ett twin predator system hittar bara de i 2-1 och inte 2-2 som tydligen ska finnas..

är inte det där typ 90- 98 modellen (vet inte riktigt vilka år)
hade vart grymmt att modda hojjen så men tycker det är lite mesigt me power i 500an för att jag ska lägga ut massa pengar och ha kvar den några år.

kan någon berätta för mig hur man höjer hela röven på hojen?

och hur brett bak däck har ni knött på era gsar?

dsoders2 skrev:
är inte det där typ 90- 98 modellen (vet inte riktigt vilka år)
hade vart grymmt att modda hojjen så men tycker det är lite mesigt me power i 500an för att jag ska lägga ut massa pengar och ha kvar den några år.

kan någon berätta för mig hur man höjer hela röven på hojen?

och hur brett bak däck har ni knött på era gsar?

Du höjer en hoj genom att byta till kortare hundben (ser ut som hundben och sitter vid bakre dämparen) eller genom att byta hela bakdämparen till en annan modell för din del tex. katana. Bredare bakdäck på en gs500 är enbart att rekommendera om du tänkt byta bakfälg och ev. sving. Kör hårt! :tummenupp

nomercy skrev:
Du höjer en hoj genom att byta till kortare hundben (ser ut som hundben och sitter vid bakre dämparen) eller genom att byta hela bakdämparen till en annan modell för din del tex. katana. Bredare bakdäck på en gs500 är enbart att rekommendera om du tänkt byta bakfälg och ev. sving. Kör hårt! :tummenupp

man tackar har du själv gjort detta?
några komplikationer? behöver man plocka ner fjäder dämpare mm?

dsoders2 skrev:
man tackar har du själv gjort detta?
några komplikationer? behöver man plocka ner fjäder dämpare mm?

Jepp, jag beställde mina hundbend från tyskland. Du behöver bara skruva loss fotstöden, kedjeskyddet och binda upp röven i något (annars dimper den ner när du lossar skruvarna). Sen bytar du rakt av och sen är det klart. De hundben jag beställde höjde röven ca 3-4cm (längst bak).

nomercy skrev:
Jepp, jag beställde mina hundbend från tyskland. Du behöver bara skruva loss fotstöden, kedjeskyddet och binda upp röven i något (annars dimper den ner när du lossar skruvarna). Sen bytar du rakt av och sen är det klart. De hundben jag beställde höjde röven ca 3-4cm (längst bak).

grymmt kostnad vart beställde du dom??
uppskattar tips om vad som kan göras... har aldrig hottat hoj innan... bilar å crossar har jag mekat men inte hoj.

samma här har inte hottat hoj innan alls eller nåt annat för den delen sen vill man kanske inte lägga allt för mycke på just en gs men tycker att röven och avgassystemet på den skulle behövas snyggas till så om nån stumblar över nån fin sida med lite mods till denna hoj (helst bak/avgassystem som passar rätt lätt) så säg gärna till :tummenupp

Tack

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...