Grusgrop /Crossbana ?

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Är det någon här inne som vet var det kan finnas en grusgrop eller lättare crossbana som lämpar sig för crossträning (av en femåring) kring Uppsala ? (gärna söder om stan)

Har provat Arlanda crossbana men den var lite svår som nybörjarbana, killen kom ett halvt varv innan han stupade av utmattning.....

//B

Grusgropen vid Björklinge körde min son i när han var i den åldern. Den som ligger lite innan Björklinge, Drälinge gropen tror jag den kallas.....

Bear skrev:
Är det någon här inne som vet var det kan finnas en grusgrop eller lättare crossbana som lämpar sig för crossträning (av en femåring) kring Uppsala ? (gärna söder om stan)

Har provat Arlanda crossbana men den var lite svår som nybörjarbana, killen kom ett halvt varv innan han stupade av utmattning.....

//B

Bergbrunna.. måste dock va medlem...kostar 150/år....

http://www.bergsbrunnabanan.com

Gammal gubbe på gammal 250 kan också ses fara runt där! :lol

Last edited:
Lotta skrev:
Grusgropen vid Björklinge körde min son i när han var i den åldern. Den som ligger lite innan Björklinge, Drälinge gropen tror jag den kallas.....

Den ligger nån mil söder om Björklinge. Det finns en grusgrop vid badet i Björklinge också. Sen finns det en nån mil norr om björklinge också... :)

eh, lite onödig fakta kanske eftersom dom ligger på "fel" (rätt) sida om Uppsala. Men ni fick lite klarhet i grusgroparna runt Björklinge iaf.

/Bobbo

Jag vet inte om BMX-banan i Knivsta bakom tennisbanan ungefär finns kvar, annars var den rätt kul att köra moppe på kommer jag ihåg...

Annars finns det massor av grusgropar utåt Östuna trakten till, samt på vägen mellan Östuna och Arlanda, en del mer eller mindre aktiva.
Har testat en del av dem med bil :yoparty

Kamikaze kid skrev:
Bergbrunna.. måste dock va medlem...kostar 150/år....

http://www.bergsbrunnabanan.com

Gammal gubbe på gammal 250 kan också ses fara runt där! :lol

Har redan kontaktat dom, tänkte bli medlem nästa år, betala 150 kr för ett par helger i år känns dyrt......

//B

JBG skrev:
Jag vet inte om BMX-banan i Knivsta bakom tennisbanan ungefär finns kvar, annars var den rätt kul att köra moppe på kommer jag ihåg...

Annars finns det massor av grusgropar utåt Östuna trakten till, samt på vägen mellan Östuna och Arlanda, en del mer eller mindre aktiva.
Har testat en del av dem med bil :yoparty

Låter som det blir en "liten" tripp med bilen idag för att försöka lokalisera lite grusgropar, den mellan Östuna och Arlanda (det ligger en i Karlström) har jag hittat. Kanske blir den......

Tennisbana ? Vart då ?

//B

Bear skrev:
Har redan kontaktat dom, tänkte bli medlem nästa år, betala 150 kr för ett par helger i år känns dyrt......

//B

En kostym som en av Beatels snubbarna hade på omslaget till en av sina skivor (Abbey road tror jag den hette..den på övergångs stället ni vet, kan ha varit Johns)
Den gick för 800,000:- nånting!!!
Så vad är 150:- i jämförelse med det? :va
Skulle inte ens räcka till luddet i fickorna! :tungan

Bear skrev:
Tennisbana ? Vart då ?

//B

Vid grusplanen bakom Sim- & Hälsohuset så finns det 2 inhägnade banor.
Mellan dessa och järnvägen låg det iaf en BMX bana för några (typ 10) år sen.

.

Ta mariannelundvägen från Funbo kyrka (från almungevägen alltså) och kör till du är vid dansbanan pottåkern, tvärs över vägen (ungefär) brukar det susa förbi crossar, jag har inte kollat själv ngn gång men det kanske kan vara värt det. Annars tillät NCC Ballast vid vedyxamasten folk att köra i deras grusgrop förut, det skulle vara mitt förstaval om dom fortfarande låter folk göra det, ofta crossar där ochså... Lycka till...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back