gruppköp hoj

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
tänkte att det är troligtvis fler än jag som skall köpa ny (2005:a) hoj till våren. Borde man inte får bra rabatt om man köper ett antal? Är jag helt ute o cyklar nu?

Den diskution har varit uppe förr. Minns inte hur det slutade bara.

Man kanske skulle kunna köpa från staterna och frakta i en container. Då tror jag man kan få det riktigt billigt. Men det skulle vart bra med nån som gjort det förr eller har erfarenhet av det. Jag är på om det blir verklighet. Skulle nog kunna få en 2005 för runt 70 - 80 tusen.

Jag funderar på att ta hem när man flyttar hem vore bra att dela på en container kostar annars ca 600 dollar själv

bor just nu utanför Los Angeles
flyttar hem till våren

import från usa låter bra men hur blir det då med garantier? tråkigt om man skall åtgärda ngt på gartin, men iofs får man hojen mkt billigare så får man kanske ta de kostnader när de kommer.

hur skilljer sig hojerna i usa med sverige? (effekt osv)

Ni får ju import-skatta o grejer på nya importbågar, så det finns inte så mkt att spara där faktiskt.

Kay skrev:
Ni får ju import-skatta o grejer på nya importbågar, så det finns inte så mkt att spara där faktiskt.

e det inte typ 25 % på hoj + frakt? (57 000 + 6000 + 25% = 79 000 skr)
ungefär

är både moms o tull,tullsatsen på en hoj kan jag inte men skulle tippa 10%

Holger skrev:
är både moms o tull,tullsatsen på en hoj kan jag inte men skulle tippa 10%
man kanske inte skulle tjäna tillräckligt för att täcka besväret.

men någon som skall köpa ny 05:a i sverige? man borde får bättre rabatt om man skall köpa 3-4 eller 6-7 hojar än en, tycker jag. någon som är sugen att hänga på o kolla runt lite? säg vad ni vill ha så kan jag höra med mc-huset o oves vilket pris de vill ge.

man tjänar ganska mycket på en ny hoj från staterna

ex.

suzuki gsxr 1000 2005 kostar i staterna nu 11635.5 usd ink usa moms
suzuki gsxr 1000 2005 kostar i sverige nu 131900 sek ink svensk moms

11635.5 usd = 78306.9 sek dagens kurs 6.73

med svenk moms kostar usa hojen 97883.6 sek

+ frakt ca 4038 sek till göteborg =101921.6 sek

inreg avgift vet jag inte men skilnaden e 29978.4 sek

kursen ändras hela tiden detta med dagens

:tomten

jag tycker nästan 30000 e ganska mycket att spara på en ny hoj

Kan man inte spraya "gift" eller no commercial value på containern? :)

Ludde-man skrev:
jag tycker nästan 30000 e ganska mycket att spara på en ny hoj

Visst men sen så någon sköta det ockå, är lite mer pengar inblandade än 2500 för en minimoto. Jag vettisjutton om jag skulle vilja ge någon jag inte kände mycket mycket väl 100k sådär utan vidare..

kjuze skrev:
Visst men sen så någon sköta det ockå, är lite mer pengar inblandade än 2500 för en minimoto. Jag vettisjutton om jag skulle vilja ge någon jag inte kände mycket mycket väl 100k sådär utan vidare..

det e iofs sant jag skulle också ha lite svårt att ge nån man inte kände de pengarna

Last edited:
Tänkte faktiskt inte på att dollarn står så jädra lågt nu, utan tänkte på beräkningar som gickpå SH för ett år sedan. Är inte van vid faktumet att den ligger under 7 kronor. Sjukt. :)

denna tråd gällde framförallt att köpa nya hojar i sverige. visst några 30' kan man inte tjäna men det är betydligt enklare. alla betalar för sitt och bär eget ansvar, garantin kan man få ut nära sitt hem osv. Men att styra 6-7 köp till någon butik borde vara intressant för dem, tycker jag. ´Funderar alla på att importera lr någon som skall köpa nytt i sverige?

brinckis skrev:
denna tråd gällde framförallt att köpa nya hojar i sverige. visst några 30' kan man inte tjäna men det är betydligt enklare. alla betalar för sitt och bär eget ansvar, garantin kan man få ut nära sitt hem osv. Men att styra 6-7 köp till någon butik borde vara intressant för dem, tycker jag. ´Funderar alla på att importera lr någon som skall köpa nytt i sverige?

kan tänka mig köpa en ny i sverige i vår men flyttar inte hem förens april då sommar priserna bruker dyka fram ..men får vi en bra deal så e jag med iaf

Ludde-man skrev:
kan tänka mig köpa en ny i sverige i vår men flyttar inte hem förens april då sommar priserna bruker dyka fram ..men får vi en bra deal så e jag med iaf
kan inte du ta med dig en ny hoj som "flyttgods"?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8