Gruppindelning på Knudan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni som gillar Wenhovs förslag bör maila till godke@algonet.se
så att Eva får feed back ifrån oss, detta är jätteviktigt då Eva gärna vill ha förslag om förbättringar och säkrare körning.

Jag citerar Wenhov: Det är inget lätt problem att lösa med det stora antalet cyklar på träningarna, men nu är det klart fler A+B-förare än Amatörer med, och det känns som om fartskillnaden i A+B-gruppen är oerhörd. Dom snabbaste kör kanske på 1.03 medan dom långsammaste kör på 1.30. Det är en fartskillnad på ca 50%! Har man då över 30 cyklar på banan så är det inte konstigt att det händer olyckor.

Det smartaste är nog att köra en amatörgrupp och två A+B-grupper, där A-förare + snabba B-förare kör i en grupp och övriga B-förare i en annan. Det ger både bättre kvailtet och en säkrare träning för alla.

Maila till Eva nu så att vi får säkrare körning :tummenupp
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top