Grubblerier

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Jag är en man med många funderingar, och jag antar (och hoppas, för mänsklighetens bästa) att det kanske finns fler här inne som sitter inne med lite sköna frågeställningar, men likaså en del svar på eventuella svåra frågor som kan tänkas ställas.

Min andemening med denna skapelse är att samla alla bryderier som ni, folket, bär omkring på i eran vardag och att även dessa ska kunna besvaras av den stora allvetande massan som härbärgeras här på detta eminenta forum. Kanske blir en flipp, kanske en flopp.

Min fråga för dagen är, hur exakt insekters muskler (eller motsvarande struktur) fungerar? detta efter att ha betraktat en spindel häromdagen som helt uppenbart kan röra på sig men jag har svårt att förstå den bakomliggande mekaniken. Har de senor och muskelfästen som oss fast mindre eller hur fungerar dessa små äckel egentligen?

Ju närmre ekvatorn man kommer, ju mer av gravitationen tas ut av centrifugalkraften.
Hur mycket lättare känner man sig mellan pol och ekvator?
Går det att mäta?
I vilka termer?
Spelar det någon roll?

Ju närmre ekvatorn man kommer, ju mer av gravitationen tas ut av centrifugalkraften.
Hur mycket lättare känner man sig mellan pol och ekvator?
Går det att mäta?
I vilka termer?
Spelar det någon roll?
Om jag inte minns fel så varierar tyngdaccelerationen mellan 9,77 till 9,84m/s^2 ungefär, där det lägre är vid ekvatorn och det högre vid någon av polerna. Har du massan 100kg så varierar din vikt (kraften med vilken du påverkar, f = m * g) på jorden mellan 97,7kg och 98,4kg. Sen hur mycket du känner av det är ju nästa fråga.

Hur hittar man en perfekt mogen avocado?

Mitt svar är: Det gör man inte!! :näsblod

Finns aldrig några perfekta direkt man köper. Så försöker man vänta in dom, och när man tror att dom är perfekta, har dom blivit bruna. ELLER så är dom som gummi.

Jävla skitfrukt.

Men OM man skulle råka dela på en och upptäcker att den är perfekt krämig och smakar gott. Då blir man lixom lite extra nöjd. :)

Last edited:
en avokado ska kännas som en tonårstutte. och va brun då är dom perfekta. jag misslyckas aldrig!

en avokado ska kännas som en tonårstutte. och va brun då är dom perfekta. jag misslyckas aldrig!

Men, om man är äldre vilket många här är, hur ska man då veta vad som är rätt om man ej kommer ihåg hur en tonårstutte känns?

1. Gå fram till valfri tonåring och klämma?

2. Be en tonårskille (som bör veta) känna på Avacadon åt en?

3. Strunta i alltsammans, åka hem och våldtäktsgrina?

Med vänliga hälsningar

Jonathan

till tråd skaparen, tack nu kom jag på en fråga som jag grubbla på när jag å en komipis var ut å körde cross i skogen så stanna vi för att vila,
Då kom där en fjärilförbi och den flög å flög å flög, så jag ställde frågan till han.
Har fjärilar muskler,och hur orkar dom fluga så mycket med så stora vingar.?
Svar ett jag fick av han var att dom hade senor istället för muskler och att jag var dum i huvet som kom på en sån fråga??

Ja hur ligger det till????

Är det då okej för oss gamla gubbar som har glömt hur en tonårstutte känns att vänta in att en tonårstjej går förbi så vi kan referens-klämma lite?

Jag skulle vilja be er komma med åsikter om att man skulle kunna använda sig av ordet "försnillad" istället för "förälskad" som är ett sånt jävla larvigt ord.

Känns som försnillad är lite mer huvudet på spiken lixom.

Eller!? :va

Jaa...vi skulle ju grubbla. Och det gör jag.!! :brinnerup

till tråd skaparen, tack nu kom jag på en fråga som jag grubbla på när jag å en komipis var ut å körde cross i skogen så stanna vi för att vila,
Då kom där en fjärilförbi och den flög å flög å flög, så jag ställde frågan till han.
Har fjärilar muskler,och hur orkar dom fluga så mycket med så stora vingar.?
Svar ett jag fick av han var att dom hade senor istället för muskler och att jag var dum i huvet som kom på en sån fråga??

Ja hur ligger det till????

Senor? Hur tänkte han där?
Senor är kopplade till muskler som utför arbetet, så även om det nu är senor som är kopplade till vingarna på en fjäril så är det ändå en muskel som gör jobbet.
Sedan tror jag inte att senor är inblandade i fjärilars vingar (men jag vet inte)

Men, om man är äldre vilket många här är, hur ska man då veta vad som är rätt om man ej kommer ihåg hur en tonårstutte känns?

1. Gå fram till valfri tonåring och klämma?

2. Be en tonårskille (som bör veta) känna på Avacadon åt en?

3. Strunta i alltsammans, åka hem och våldtäktsgrina?

Med vänliga hälsningar

Jonathan

Om man nu glömt sina ungdoms ljuva år, då får man man som straff käka omogna avokados. skämmes!

Är det då okej för oss gamla gubbar som har glömt hur en tonårstutte känns att vänta in att en tonårstjej går förbi så vi kan referens-klämma lite?

detsamma gäller dig!

Last edited:

Som en avarage tonårstutte 1980 eller 2011? 16 idag är inte som 16 förr. Det skiljer väl sådär 20kg i snitt. Per tutte. Eller så...

Avokadoproblemet får mig att undra hur blinda gör när de ska köpa bananer? :va

De går hem med en gurka.

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...