Gratis Motorsport I Västerås

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kolla in den här insändaren i VLT idag :

http://www.vlt.se/artikel.asp?art_id=36536

2 tankar kommer genast upp i mitt huvud: Vem kan det vara ? (tänker på "härom kvällen hade en ensam crossmotorcyklist uppvisning i bakhjuls åkning")

Och sedan:

Kanske klubben skulle vara snabb och ta avstånd från dylika evenmang?
(kanske med en text liknande "Vi i Lakritsremsan MC tar starkt avstånd från sådant avskyvärt, omoget och trafikfarligt beteende och uppmanar våra medlemmar att göra detsamma. )

Nu diskuterar vi!

/Los Pejos calientes

Undrar vilka dom där "crossmotorcyklisterna" kan vara :va :brynad

Vi i Lakritsremsan....bla bla....uppmanar våra medlemmar..bla bla????
Vi borde sätt upp lite regler för medlemmar i Lakritsremsan!!!

• Inte gasa vid rödljus
  • Inte åka på framhjul
  • Inte åka på bakhjul
  • Inte rejsa
  • Inte bullra för mycket så någon inte kan sova
  • Inte :notme

Nja...ja vetefan om de blir så roligt då...!

det finns folk som har tagit som sin livsuppgift att gnälla!, Dom mår inte bra annars och dom är så jävla negativa att dom tamefan är emot jordens rotation!
Låt dom gnälla

Jag skrev mitt inlägg med en blandning av ironi och allvar. Det är bra om klubben har en officiell hållning i sådana här frågor, det brukar inte dröja innan en mc-klubb blir utpekad/anklagad för både det ena och det andra.

Å andra sidan så är vi ju inte FN/Rädda Barnen etc heller.

Vid närmare eftertanke så kanske en förening som våran inte ska bemöta kritik som inte ställts direkt till oss, och på så vis undvika konfrontation.

//P

Lunkan skrev:
Vi i Lakritsremsan....bla bla....uppmanar våra medlemmar..bla bla????
Vi borde sätt upp lite regler för medlemmar i Lakritsremsan!!!

Nja...ja vetefan om de blir så roligt då...!

Albertsson skrev:
det finns folk som har tagit som sin livsuppgift att gnälla!, Dom mår inte bra annars och dom är så jävla negativa att dom tamefan är emot jordens rotation!
Låt dom gnälla

Fast gnällde den där personen verkligen? :7peta

Här bjuds vi på motorsport - gratis
Som boende nära trafikljuskorsningen mellan Stockholmsvägen och infarten till lasarettet har jag första parkett till de motorsportevenemang som regelbundet anordnas där. Den långa dubbelfiliga raksträckan med skyddande mittremsa med gräs och staket är perfekt för höghastighetstävlingar med både bilar och motorcyklar.
När det blir grönt ljus tjuter däcken och fordonen accelererar sida vid sida. Av och till tränar någon acceleration på egen hand. Sporten roar framför allt förare av lite äldre Svenssonbilar, men vem som helst brukar få ställa upp. Motorcyklister kommer oftast i klungor till sina tävlingsstarter en eller ett par kvällar eller nätter per vecka, men härom kvällen hade en ensam crossmotorcyklist uppvisning i bakhjuls åkning. Först några hundra meter österut på Stockholmsvägen och någon minut senare västerut. Ibland gör han ett extranummer. Har man tur kan man någon enstaka gång få se honom göra samma nummer tillsammans med en likasinnad.
Motorarenor brukar oftast ligga en bit bort från städerna, men här i Västerås har vi lyckan att myndigheterna tillåter motorsportevenemang mitt inne i bostadsområdena. Nu hoppas vi bara på komplettering med åskådarläktare utmed Stockholmsvägen - om inte annat för att dämpa bullret som fastigheterna intill drabbas av.

Motorsportentusiast

:brynad Låter ju som personen i fråga njuter av våra, hmm, jag menar dom ohängda slynglarnas uppvisningar... :va Fast å andra sidan kan personen ha varit liiite ironisk oxå.. vad vet jag? :rolleyes:

Ja ni pojkar...!

inlägget i tidningen var himla ironiskt formulerat så jag svarade ironiskt. Med en gnutta allvar...!
Med namnet Lakritsremsan är det svårt att frånsäga sig all form av buskörning.
Svårt...Dubbelmoral är mitt motto.

Som ordförande och som en av grundarna till LMC så måste jag utrycka mig i denna tråd.

Jag tycker att det är SKITBALLT... FULLT ÖS MEDVETSLÖS :tuttar.

Nej, ärligt så har vi skrivit förut om detta, om vad som gäller. Alla har vi körkort och är rädda om den också.

Vi har i styrelsen talat mycket om detta om vad händer i fall någon i klubben kör ihjäl någon eller skadar sig själv och o.s.v.

En sak är klart...med tröjorna på så måste det finnas lite respect för hela klubbens image, speciellt i stadstrafik där vi kommer ha en massa ögon på oss.

Jag tror att alla som busar är medvetna om riskerna för andra trafikanter samt sig själva...inte minst självrisken vid klotning.

Off the record så är jag sotis på den som bor nära stockholms vägen...ut på balkongen sätta mig till rätta i stolen..hälla upp en kall Åbro 7,2 samt lite Peppar chips..och bara njuta av utsikten :kär

finns det flera fortåkarklubbar i Västerås? tänker då inte bara på mc utan bil också?

/Ågga

Humlan!! Ok att det är kul med nya hojen å så, men du får ta det lite lugnt när du kör Stockholmsvägen på kvällarna... :rolleyes:

:rofl nja vänta till våren bara.....då ska ni få se på åka :D

SuperKnutte skrev:
Humlan!! Ok att det är kul med nya hojen å så, men du får ta det lite lugnt när du kör Stockholmsvägen på kvällarna... :rolleyes:

Kommer ni ihåg Iraks informations minister...Said Muhammad al-Sahaf.

Eftersom jag är klubben informations ansvarige känner jag mig nu i Said Muhammad al-Sahaf anda manad att kommentera denna tråd.

Här i Lakritsremsan MC sysslar vi inte med busåkning, att ett och annat rötägg ska förstöra för oss andra genom att uppvisa ett sådant omoget beteende i trafiken är... och jag tror mig tala för hela klubben när jag påstår detta, tragiskt! Personerna som sysslar med dylik aktivitet inom klubben kommer genast att konfornteras och tvingas försvara sitt beteende. :arsele

Btw. om jag ska vara lite seriös så jobbar vi faktiskt på en rejäl uppsättning stadgar där vi kommer att dra upp riktlinjer för hur vi officiellt ska bemöta dylik kritik.

/FredR1k

skönt att nån tar tag i problemet :7peta

FredR1k skrev:
Kommer ni ihåg Iraks informations minister...Said Muhammad al-Sahaf.

Eftersom jag är klubben informations ansvarige känner jag mig nu i Said Muhammad al-Sahaf anda manad att kommentera denna tråd.

Här i Lakritsremsan MC sysslar vi inte med busåkning, att ett och annat rötägg ska förstöra för oss andra genom att uppvisa ett sådant omoget beteende i trafiken är... och jag tror mig tala för hela klubben när jag påstår detta, tragiskt! Personerna som sysslar med dylik aktivitet inom klubben kommer genast att konfornteras och tvingas försvara sitt beteende. :arsele

Btw. om jag ska vara lite seriös så jobbar vi faktiskt på en rejäl uppsättning stadgar där vi kommer att dra upp riktlinjer för hur vi officiellt ska bemöta dylik kritik.

/FredR1k

förresten villken av vägarna är sthlmsvägen :confused: ........man är ju inte infödd som vissa andra :fatta!

SuperKnutte skrev:

Lite...

Vägen som börjar vi Björnövägen(AGA/Gamla Sundströms järnhandel) och går upp mot österleden(ok), sedan vidare förbi MAX och över E 18... eller har jag också också fel?

Crille skrev:
Vägen ner mot Burgerking Hälla stumpan lilla,eller har jag också fel?????

FredR1k skrev:
Lite...

Vägen som börjar vi Björnövägen(AGA/Gamla Sundströms järnhandel) och går upp mot österleden(ok), sedan vidare förbi MAX och över E 18... eller har jag också också fel?
Stämmer men det ligger inget Burger King där som Crille sa han menar Max

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...