Gratis mediaspelare som klarar undertexter?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Som överskriften lyder.
Har tidigare använt media player classic men den vill inte längre visa undertexter av någon anledning, trots att alla inställningar är rätt.
Har även använt BSplayer men varken den gamla eller nya klarar att spela upp ljudet korrekt på min dator.
Någon som har tips på andra freeware-spelare?

windows mediaspelare tar ju texter hur fint som helst, och den e ju gratis

Gumpa skrev:
The one and only!
VLC!! :yoparty
Helt klart den bästa spelaren!

http://www.videolan.org/vlc/

Vad är skilnaden på dessa två & vilken ska man ta?
Windows self-extracting package:

vlc-0.8.1-win32.exe (6.7MB) :
Select a mirror :
VIA, Ecole Centrale Paris (France)
Twente University (Netherlands)
Cr@ns, ENS Cachan (France)
Providence University (Taiwan)
Pontifícia Universidade Católica do Paraná (Brazil)
Orbital (United Kingdom)
Windows zip package (identical to the above but without the installer):

vlc-0.8.1-win32.zip (9.8MB) :
Select a mirror :
VIA, Ecole Centrale Paris (France)
Twente University (Netherlands)
Cr@ns, ENS Cachan (France)
Providence University (Taiwan)
Pontifícia Universidade Católica do Paraná (Brazil)
Orbital (United Kingdom)

Ingen skillnad, den ena är en xip den andra en exe fil, samma innehåll, så ta exen och kör...

VLC är lite tricky med subs, man får pilla lite... själv kör jag BSplay och det funkar jättebra. Till skillnad mot vlc kan man få texten nere i "det svarta" längst ner på filmen.

Qvint skrev:
Ingen skillnad, den ena är en xip den andra en exe fil, samma innehåll, så ta exen och kör...

VLC är lite tricky med subs, man får pilla lite...

Så länge Sub´n har samma namn som filmen så fungerar det oftast.
Fungerar det fortfarande inte så är det sub´n som inte fungerar eller vlc som är lite kinkig och vill ha sub´n i något annat format.

(sub´n måste ligga i samma dir som filmen med samma namn när vlc startas, annars blir det knas)

VLC är väldans bra på många sätt o vis, använder den själv till nästan allt. Dock är undertexter inte det programmets starka sida, jag skulle använt Direct VobSub för det. Bara att installera så aktiveras det automatiskt när du spelar en filmfil med undertexter.

Coola Ola skrev:
VLC är väldans bra på många sätt o vis, använder den själv till nästan allt. Dock är undertexter inte det programmets starka sida, jag skulle använt Direct VobSub för det. Bara att installera så aktiveras det automatiskt när du spelar en filmfil med undertexter.

prescis min tanke.. dra hem direct VOBsub å installera. sen kan man använda vilken spelare som helst..
bara dubbelklicka på gröna pilen i verktygsfältet när man startat filmen om inte .subben har samma namn å öppna.. kan ställa in färger å storlekar å massa kul däri

Tanken var ju att ha en mediaspelare som klarar undertexter utan separat textspelare. Helst ska den också klara undertexter utan problem.

MIn favorit är bsplayer. Den är rätt simpel, man "laddar" undertexten i programmet o slipper således använda vobsub. Vet nu inte hur det är med de andra spelarna men i bsplayer kan man själv bestämma storlek o textstil. Dessutom kan man själv bestämma var på skrämen som texten ska synas.

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...