Grannsamverkan mot brott?

..//När hon kom ut stoppades hon av en pensionerad ordningspolis, som arbetar som sopspion för återvinningsföretaget //....

Det sager val allt om dagens Sverige. eller kanske om poliser, eller ordningspoliser.

Skont att man ar ifran skiten o far satta tanderna i lite rejal korrumption o blodshamnd... inga javla mesbrott har inte.:rolleyes:

Kajan skrev:
2406132 ..//När hon kom ut stoppades hon av en pensionerad ordningspolis, som arbetar som sopspion för återvinningsföretaget //....

Det sager val allt om dagens Sverige. eller kanske om poliser, eller ordningspoliser.

Skont att man ar ifran skiten o far satta tanderna i lite rejal korrumption o blodshamnd... inga javla mesbrott har inte.:rolleyes:

Det är så kul när folk påstår att "det är så typiskt sverige"
95% av befolkningen skulle aldrig drömma om att förfölja tantor på sopanläggningar. Det är nån jävla stolle som är ute och seglar och hittar på den typen av absurda uppgifter åt någon pensionerad polis.

Den där pensionerade polisen skulle ju knappast jagat andra brottslingar om han inte jagat Greta 77. Snarare hade han suttit hemma och pillat navel.

Det är ju inte POLISEN som jagar sop-skurkar. Det är ju nissarna på renhållningsverket och dyl.

korvgubbe skrev:
2406150 Det är så kul när folk påstår att "det är så typiskt sverige"
95% av befolkningen skulle aldrig drömma om att förfölja tantor på sopanläggningar. Det är nån jävla stolle som är ute och seglar och hittar på den typen av absurda uppgifter åt någon pensionerad polis.

Den där pensionerade polisen skulle ju knappast jagat andra brottslingar om han inte jagat Greta 77. Snarare hade han suttit hemma och pillat navel.

Det är ju inte POLISEN som jagar sop-skurkar. Det är ju nissarna på renhållningsverket och dyl.

Sa, sa! Lugn o fin nu! :pannkyss

Det vara ett litet skamt. Och naturligtvis har du ratt!
99% av befolkningen hade inte sagt nagot, inte ens om tva killar hade statt o sparkat pa Astrid (eller Greta??) dar hon lag o forblodde pa atervinningstationens mark.
he he

Edit: Vad ar skillnaden pa en Ordningspolis o en vanlig polis? Bara undrar, liksom.

Last edited:
Iofs var stekpannan bara en liten parantes, men fortsätt gärna ni... :pannkyss

Det jag mest undrar över är hur någon inte kan polisanmäla en sådan händelse! Tänk att någon välter och sparkar på din hoj och dagen därpå finns allt dokumenterat i kvällstidningen, men idioten som bevittnade allt ville inte ringa polisen för att "killarna såg ut att vara unga"! Jag skulle vilja sätta dit fotografen för medbrottslighet. :mad:

Grannsamverkan..?

osterkraft skrev:
2406248 Iofs var stekpannan bara en liten parantes, men fortsätt gärna ni... :pannkyss

Det jag mest undrar över är hur någon inte kan polisanmäla en sådan händelse! Tänk att någon välter och sparkar på din hoj och dagen därpå finns allt dokumenterat i kvällstidningen, men idioten som bevittnade allt ville inte ringa polisen för att "killarna såg ut att vara unga"! Jag skulle vilja sätta dit fotografen för medbrottslighet. :mad:
"Grannsamverkan".. PAH!
På den tiden jag sålde datorer och hade levererat till en revisionsbyrå som delade lokal med en annan firma av samma slag fick jag höra att "andra" firman hade haft nattligt besök. Allt var snott. Det var på den tiden MAcar var svindyra och de hade snott rubbet! För den firman alltså, plus alla skrivarna för den andra. (det var före tiden med "windowsskrivare").
De huserade i bottenvån av ett bostadshus och grannen ovanpå hade sett folk som bar ut prylar kl 2 på natten genom ett fönster!
Man hade inte ringt polisen för "man hade inte velat lägga sig i".
Så j-a svenskt...

Det kanske funkar bättre på landet? Idag var vi och sågade/hämtade några kbm ved (ärligt inköpt) ute i skogen vid en lien väg. Förbipasserande glodde så ögonen nästan ploppade ur..

Ja, det fungerar säkert bättre på landsbygden! Vet att folk brukar ha rätt stor koll på vilka som är vilka i trakterna.

Lite OT (kan inte hålla mig), jag och kompisen åkte lite på Åland för en vecka sen. Efter några timmars inspirerad körning mötte vi en polisbil som vände och körde efter oss ett par kilometer. Hjärtat slog lite lagom fort... Efter ett tag dök det upp en polis längre fram på vägen som viftade med en lampa och vi stannade. Där stod två till polisbilar.

Efter de hade frågat om vi var rädda om körkorten (vilket vi var!) så fick vi blåsa (vilket för övrigt gick supersnabbt) och sen fick vi höra att "vi kan säga precis vart ni har varit idag!" :hihi det var alltså ett par styckna ålänningar som hade "tipsat" om två svenska outlaws (varav den ena saknade regplåt)! Men vi kom undan med ett "kör försiktigt grabbar!" och kvällen slutade lyckligt med lite iskall Karjala i Mariehamn :)

osterkraft skrev:
2406363
Efter de hade frågat om vi var rädda om körkorten (vilket vi var!) så fick vi blåsa (vilket för övrigt gick supersnabbt) och sen fick vi höra att "vi kan säga precis vart ni har varit idag!" :hihi det var alltså ett par styckna ålänningar som hade "tipsat" om två svenska outlaws (varav den ena saknade regplåt)! Men vi kom undan med ett "kör försiktigt grabbar!" och kvällen slutade lyckligt med lite iskall Karjala i Mariehamn :)
Åland är inte så stort, och alla känner alla... Rätt mysigt ett tag, rätt tröttsamt efter ett långt tag. Därför flyttade jag till Skåne.. :näsblod

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla