Grannar......

Tandapa

Abstinens...
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Borta...
Jahaja.... Då var det dags för premiärtråden......
Undrar bara om någon har någo :mad: t bra tips på vad man kan göra med störande grannar? Jag har ringt polisen men de säger att jag ska ringa min hyresvärd..... Det är ju lätt när man bor i bostadsrätt eller hur? Någon som har något tips som inte innefattar massa våldsamheter?

Tacksam för svar snarast, ska upp och jobba, blir tokig!!!!!! :mad: :mad:

Mmmmm..... Har du något tips hur... Har funderat på att gå upp och ringa på vid typ sju imorgon bitti... Innan man åker till jobbet och kolla läget... Antagligen är de hyfsat spaka då..... :gnissla

:angel

det finns något som heter "störningsjouren" det är de lokala vaktbolagen som har den uppgiften, kolla med 118118 där du bor, det kan ju vara vilket bolag som helst, men troligtvis "Securitas" eller "Falck Security"

Hoppas det löser sig, hmm, bara du inte är min granne nu.... Vill ju inte ha hit väktare nu :Bugar

Det finns nog INGET i denna värld som stör just mig lika mycket som en störande granne. Ring på dörren SÅ FORT de stör dig och ge inte efter, säg till de att de ska STÄNGA av sin music, och inte bara sänka ljudet. Var bestämt och HÅRD!
HEL***TE :kulspruta , var bor du så ska jag komma dit å sätta de alla på plats! :hördu

Shit shit shit :mad: :huvet :fatta!

Jag har en störande ungt par ovanpå mig som spelade sån :tummenupp där skit varje dag(Britney Spears osv),så jag köpte 6 feta högtalare och en värsting förstärkare,och så fort jag hör musik så börjar jag spela(Iron Maiden)sen blir det tyst i hela huset.Kanske inte ett smart tips,men det hjälpte mig

Det första du ska göra är att prata med grannen själv, hjälper inte det så är det styrelsen du ska prata med, polisen funkar också. Det viktiga är att styrelsen får veta att grannarna stör, gäller det bara ett enstaka tillfälle så må det väl vara hänt för alla kan ju ha en fest nångång, men om de inte vill inse att de stör så måste styrelsen få veta det.

Tack för tipsen! Problemet är det här: jag har ringt polisen två gånger, lätt att få loss Bosse Blåljus en lördagkväll mellan två och tre i Uppsala.. Men de gjorde iaf en anteckning om det hela.... Det hjälper ju.... :confused:

Jag sitter ju med i styrelsen men vad ska jag göra mitt i natten? Tar nog upp det på nästa möte iaf... Hur Gunkar det där med störningsjour egentligen? Måste man inte ha något avtal eller dylikt? Någon som vet vad det kostar per gång?
Jag brukar inte gnälla som nån pensionär men nu får fanimig måttet vara rågat.... Halv fyra vill iaf inte jag höra LenaPH på högsta volym..
Det finns ju tyvärr folk som måste jobba i helgerna.....

Jaja.. Tack för att det fanns någon som orkade bry sig om det här värdsliga problemet... Kände att jag måste få skriva av mig!

Tandapa skrev:
Tack för tipsen! Problemet är det här: jag har ringt polisen två gånger, lätt att få loss Bosse Blåljus en lördagkväll mellan två och tre i Uppsala.. Men de gjorde iaf en anteckning om det hela.... Det hjälper ju.... :confused:

Ring securitas de brukar komma direkt.. Annars kan du ju alltid prata med störjouren. de kommer ut och "provlyssnar" i din lägenhet när de håller på och ser sedan till att värd/förening får reda på detta. samt att de tar kontakt med ägaren till lägenheten.

samma problem !!!!

har exakt samma problem !!!! bostadrätt,sitter i styrelsen,jobbar åxå helg i bland.för sök att få dina andra grannar på din sida! så blir det lite enklare ett vräka den störande!jag har störts av min granne sedan han flytta in(i 2år)
har sakt till han flera gånger typ 30gånger,men han är så jävla dumm så han fattar ine hur man mår när man blit väckt av gap å skrikig samba musik mitt i natten!!! men alla grannar är eniga och vi ska ha möte i dag.han ligger risigt till!!! ps.det äe lättare att väka någon i en bostadsrätt än hyres lägenhet !
lycka till !!!! (jag vet hur man mår när man idioter till grannar) :3freak

Eftersom jag jobbar som väktare och ibland åker på störningar är detta inget problem för mig.

Jag kliver bara upp, hoppar i uniformen och ringer på. Klart. Dom blir så snälla när det står nån i uniform och vill att dom ska hålla tyst. :)

Men som sagt, prata med grannarna först! Jag åker ju på störningar ibland och en del blir skitförbannade på sina grannar som inte säger till först utan ringer väktare/polis på en gång. det förstår jag. Dom kanske inte fattar hur mycket dom stör. Alkohol har ju en viss förmåga att "bedöva" omdömmet en aning.

Prata med grannen först. Sedan tar man upp det med värd eller styrelse. Sen ringer man polis.

/Lucky9

Prova med att säga till Harry Haffa när du ringer att du tror att det
är lägenhetsbråk eller en uppgörelse mellan invandrare för dom är väldigt
gapiga & högljudda, eller att du tror att dom håller på att ta livet av
tanten i familjen, eller kanske att dom våldför sig på kvinnorna i familjen,
då kommer lagens långa arm snabbt och gärna. :tummenupp

Tandapa skrev:

Jag sitter ju med i styrelsen men vad ska jag göra mitt i natten?
Jaja.. Tack för att det fanns någon som orkade bry sig om det här värdsliga problemet... Kände att jag måste få skriva av mig!

:dummer
asjobbiga grannar är skitsvårt att hantera, mene vafan det finns många vägar att gå..
Min syster bor hos den inte ovanliga värden svenska bostäder och hon och hennes man hade en granne som är alkoliserad o otrevlig o dum o all vafan man kan va när man e packad.. :fyllisar
De klagade till värden som svarade att "- dessa människor är ju också människor. Dom behöver också nånstans att bo." mmm och vi ska ta vårt solidariska ansvar o stå ut med att som i det grövsta fallet ha en granne bultandes på dörren kl3 på natten och vrålar nåt om "horan ska döö" o ni kan räkna med trubbel" & "kom ut era jävlar så vi kan göra upp" mmm mysigt... NOT :3freak
Eftersom värden gjorde det bekvämt för sig = sket i ärendet så fick pöbeln ta hand om det hela.. jaa jag ringde upp Ramon o grabbarna=hemska människor som lever på att sätta skräck i andra människor :hihi jaa jag vet att det i sig är en brottslig handling men faktum är att fyllbulten är tyst numer.. och det lärde han sig vara omedelbart efter det där besöket :lol
Tänk att man måste freda sig själv nu för tiden.....
Flemming :hihi

Fråga min mormor hur det är att vara en "störande" granne..
hon blir trakasserad av tanten under.. för att hon lyssnar på radio mitt på dan
på låg volym.

hon är tydligen en störande granne..
störningsjouren har varit ute o provmätt och det låter helt ok enligt dom.
så hon verkar bara klaga för att hon inte har ngt bättre för sig.
mormor vågar knappt svara i telfon längre juh :mad:

*hon ringer o terrar heeela tiden.
*lämnar spydiga lappar i brevlådan att det får fan va nog..
*ringer polisen o fan allt o hans moster..

inte speciellt roligt för en 94-åring att stå ut med..
så.. ring o terra tills dom slutar.. eller gå o prata med grannen.

/z

Jag har också problem med grannarna.

Lägenheten brevid min är ett kontor som lapplisorna jobbar i.
Måndag mornar är värst, kl 07 har dom fika väggen bakom min säng.
Fyy fan vilket tjatter det är.
Ok 07 ska man nästan andå gå upp därför har jag aldrig klagat på dom.

Men i mitt sovrum hör jag också grannen ovanför när han pissar, det är inte så trevligt. Vad ska man säga om det ?

Går jag sedan till vardagsrummet hör jag den andra grannen ovanför pissa när han gör det. Oush.

Problemet är dock löst nu, flyttar till hus om 3v. Guuu va skönt.

Oki..... Kanske inte har det så jävligt ändå :lol Jag flyttar iofs oxå ut på landet om nån månad men det skulle ju vara skönt om det var lugnt fram till dess..........

jävla gnällspikar.. skit i va grannen gör!

väsnas dom så dra på en platta eller nåt för fan.. då slipper du höra dom. hatar grannar som gnäller över minsta lilla skit, har folk inget bättre för sig...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back