Grönlunds Trafikskola Södertälje 5 minus av 5 möjliga!

Status
Ej öppen för fler svar.

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Blir bara så arg :mad: när jag ser att Grönlunds trafikskola är på konbanan i Södertälje, och eleven som tränar i sin tur får köra runt med mc-byxor, ryggskydd, hjälm och bara en T-shirt...

Är det bra att lära ut hur man inte ska köra MC.. Helt sickt :huvet
OK, om folk sen tar egna beslut och kör så när de har kortet i handen, fine det kan ingen stoppa. Men en körskola borde inte godkänna sådan körning.

Men men , kanske bara är jag som överreagerar..
Men jag skulle då inte vilja köra bromsprov med mera med bara T-shirt. Spelar liksom ingen roll hur mycket man kört..

Jag vill ge Grönlunds i Tälje 5 MINUS av 5 möjliga.

Man lär inte ut såna dumheter, :fatta!

Nu har jag fått avreagera mig lite.. Och det känns genast mycket bättre. :D

Körde han/hon högfartsdelen så är det ruskigt illa, men var det krypkörningen så kan jag bara hålla med, FYFAN va svettig jag var när jag var klar för dagen, T-shirten var svart som tur var och den va helt blöt, tur att jag hade tagit med mig en torr tshirt för och ha på mig på vägen hem, inte kul och gå ut från grönlunds när det sitter heta brudar vid ingången som väntar.. :gnissla

Sejko skrev:
2314729 Körde han/hon högfartsdelen så är det ruskigt illa, men var det krypkörningen så kan jag bara hålla med, FYFAN va svettig jag var när jag var klar för dagen, T-shirten var svart som tur var och den va helt blöt, tur att jag hade tagit med mig en torr tshirt för och ha på mig på vägen hem, inte kul och gå ut från grönlunds när det sitter heta brudar vid ingången som väntar.. :gnissla

Tycker inte det spelar ngn roll för den delen. Tar du av dig halva skinnstället när du kör i stan eller?? Bara för att det går lite långsammare?? :va

Olyckan kan vara framme för den delen..

Last edited:
Mrnice80 skrev:
2314757 Tycker inte det spelar ngn roll för den delen. Tar du av dig halva skinnstället när du kör i stan eller?? Bara för att det går lite saktare?? :va

Ja ja så du har givetvis full utrustning när du cyklar också.

prissma skrev:
2314763 Ja ja så du har givetvis full utrustning när du cyklar också.

Full utrustning beror ju på vad du menar :va

Men ser dock inte bra ut att en körskola tillåter det iallafall, då det står klart och tydligt på papper vad som gäller vid en ev. uppkörning av MC.
Tyck vad ni vill men tycker inte det är en bra förebild om körskolorna tillåter det. :huvet

Jag hade fullt skinnställ på mig i 30 grader värme och strålande sol på konbanan förra året, det var inte snack om att ta av sig nåt...
Dålig stil av körskolan, konbanan ska köras med ställ, man lär sig helt fel annars... Tycker jag... :tomten

Mrnice80 skrev:
2314770 Full utrustning beror ju på vad du menar :va

Men ser dock inte bra ut att en körskola tillåter det iallafall, då det står klart och tydligt på papper vad som gäller vid en ev. uppkörning av MC.
Tyck vad ni vill men tycker inte det är en bra förebild om körskolorna tillåter det. :huvet
Håller med..
Riktig dålig stil av körskolor att tillåta "lättare" klädsel..
Vi som är sporthojsinstruktörer kör flyttar inte hojen en gång under våra kurser utan att ha full utrustning på.. och knäppt....
Körlärare är förebilder för de som tar hojkort... Dvs kör de utan handskar... eller utan skydd.. Vilka signaler skickar det ut....

prissma skrev:
Använder alltid cykelhjälm när jag cyklar iaf....

prissma skrev:

Precis vad jag undrar också !! .... givetvis ska man ha full skyddsutrustning
när man som elev tränar konbanan MEN ... om jag åker till affären för att köpa
mjölk så drar jag inte på mig stället. Det är 30-väg och jag håller hastighetsbegränsningen så jag jämställer det med att cykla.
Hjälm har jag givetvis eftersom det blir böter annars.

Hur gör ni andra ??
Är det farligare att cykla i 30 än att framföra mc i 30 ???

swekat skrev:
2314805 Precis vad jag undrar också !! .... givetvis ska man ha full skyddsutrustning
mjölk så drar jag inte på mig stället. Det är 30-väg och jag håller hastighetsbegränsningen så jag jämställer det med att cykla.

Hur gör ni andra ??

Klart det är farligare att köra hoj. Du kan få den över dig, du kör på väg där andra tyngre fordon kanske inte kör 30.. (oftast cyklar man på en cykelbana).

Mrnice80 skrev:
2314757 Tycker inte det spelar ngn roll för den delen. Tar du av dig halva skinnstället när du kör i stan eller?? Bara för att det går lite saktare?? :va

Tja, kör jag bara i stan undviker jag helst skinnställ. Kan det inte vara så att trafikskolan har utrustning att låna men det är upp till eleven att välja om han ska sätta på sig den?
Jag skulle nog bli grinigare om man blev påtvingad ett tjockt allvädersställ för att köra nån konbana.

swekat skrev:
2314805 Precis vad jag undrar också !! .... givetvis ska man ha full skyddsutrustning

Hur gör ni andra ??
Jag anser att det är farligare att köra mc i 30 km i timmen än att cykla ja..
Cyklar gör du oftast på cykelbanor.. Du är inte lika utsatt på en cykelbana som på cykel.. Du är inte mitt ute i korsningarna.... mm..
Dessutom så finns det så mycket mer som kan gå åt skogen med en hoj...

Har du någonsin tagit reda på någon kamrat som kört omkull i jeans och t-tröja... ??? Jag har...

Mrnice80 skrev:
2314630 Blir bara så arg :mad: när jag ser att Grönlunds trafikskola är på konbanan i Södertälje, och eleven som tränar i sin tur får köra runt med mc-byxor, ryggskydd, hjälm och bara en T-shirt...

Är det bra att lära ut hur man inte ska köra MC.. Helt sickt :huvet
OK, om folk sen tar egna beslut och kör så när de har kortet i handen, fine det kan ingen stoppa. Men en körskola borde inte godkänna sådan körning.

Men men , kanske bara är jag som överreagerar..
Men jag skulle då inte vilja köra bromsprov med mera med bara T-shirt. Spelar liksom ingen roll hur mycket man kört..

Jag vill ge Grönlunds i Tälje 5 MINUS av 5 möjliga.

Man lär inte ut såna dumheter, :fatta!

Nu har jag fått avreagera mig lite.. Och det känns genast mycket bättre. :D

Sååååå, såååå!!

Din välling är snart klar! "Wanna-be-good-fukko"!

Var nu RIKTIGT PRÄÄÄKTIG någon ANNANSTANS! :tummenupp

PS! Glöm nu inte att sätta på hjälm & safetywest när du går o handlar, mupp! :fatta!

I Stockholm borde det va full utrustning på cyklisterna iaf, som dom cyklar o drar rätt igenom korsningar i fullt ös utan att ens kolla om det kommer bilar. Tror fan det är farligare att cykla än att åka MC på 30/50väg

SENSEI skrev:
2314818 Jag anser att det är farligare att köra mc i 30 km i timmen än att cykla ja..
Cyklar gör du oftast på cykelbanor.. Du är inte lika utsatt på en cykelbana som på cykel.. Du är inte mitt ute i korsningarna.... mm..
Dessutom så finns det så mycket mer som kan gå åt skogen med en hoj...

Har du någonsin tagit reda på någon kamrat som kört omkull i jeans och t-tröja... ??? Jag har...

jag hade gjort detsamma, men hjälmen och ryggskyddet skulle jag inte ens tveka på även om det var lagligt att köra utan hjälm!

Victor skrev:
2314814 Tja, kör jag bara i stan undviker jag helst skinnställ. Kan det inte vara så att trafikskolan har utrustning att låna men det är upp till eleven att välja om han ska sätta på sig den?
Jag skulle nog bli grinigare om man blev påtvingad ett tjockt allvädersställ för att köra nån konbana.

Det är upp till körskolan att se till att eleven har rätt utrustning på sig för att köra.. Annars kan de ge F.. i att köra också.
Eller körskolan borde inte tillåta eleven att köra. :huvet

Mc ska framföras med rätt utrustning även om det är varmt ute.
Vet hur varmt och svettigt och äckligt det kan vara att köra cross i en sandgrop en sommardag. Tror du man smetar av sig utrustningen för det?? :va Nej, det är väl lika farligt för det, även fast värmen finns där.

Det tillhör sporten, och klarar man inte av det så ska man inte köra. :fatta!

Lucius skrev:
2314822 Sååååå, såååå!!

Din välling är snart klar! "Wanna-be-good-fukko"!

Var nu RIKTIGT PRÄÄÄKTIG någon ANNANSTANS! :tummenupp

PS! Glöm nu inte att sätta på hjälm & safetywest när du går o handlar, mupp! :fatta!

Oj, oj, , var det så att du kände igen dig själv?? Sorry, om jag trampade dig på fötterna.

Mrnice80 skrev:
2314832 Det är upp till körskolan att se till att eleven har rätt utrustning på sig för att köra.. Annars kan de ge F.. i att köra också.
Eller körskolan borde inte tillåta eleven att köra. :huvet

Mc ska framföras med rätt utrustning även om det är varmt ute.
Vet hur varmt och svettigt och äckligt det kan vara att köra cross i en sandgrop en sommardag. Tror du man smetar av sig utrustningen för det?? :va Nej, det är väl lika farligt för det, även fast värmen finns där.

Det tillhör sporten, och klarar man inte av det så ska man inte köra. :fatta!

WOW! Du har haft körkort för MC i 27 sekunder o låter redan som Mona Sahlin...

:rolleyes:

Har du ingen lägereld att sjunga "Kumba-yaa" vid??

Lucius skrev:
2314841 WOW! Du har haft körkort för MC i 27 sekunder o låter redan som Mona Sahlin...

:rolleyes:

Har du ingen lägeräld att sjunga "Kumba-yaa" vid??

Om man haft körkort i 27 sekunder eller inte.. Spelar det ngn roll??

Sen att man kört Cross en massa år har ju ingen betydelse, eller??
Men jag skulle då aldrig snåla med skydden. Spelar ingen roll vare sig det är på bana eller gata.. :fatta!

Last edited:
Mrnice80 skrev:

Håller med till 100% säkerhet går före komfort :tummenupp

btw Saktare :va "Långsammare" :mattias

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...