Gröndals motorbana 16/9

Bengt Allevad

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2006
Hoj
BMW R1100S
Vi kör på söndag :) den 16/9 http://www.svmc.se/sodermanland

I länken finns det mesta att läsa om söndagens evenemang för er som kanske fortfarande är obekanta med Gröndals motorbana i Eskilstuna.
Kurs och fortbildning för de som vill och bara övning på tidigare inlärda färdigheter på MC för andra.

Fiket den här gången kommer att hanteras av MCK Daltons och förutom det vanliga fikat kan vi utlova riktigt goda Daltonburgare.
Det är inte första gången det gänget steker hamburgare på MC-körningar av olika slag.

Vädret ser än så länge superbra ut men som vanligt återkommer er "ban-metrolog":D på lördag med en sista avstämning inför söndagen.

Väl mötta till "nu är det början till höst"-körning
hälsar Bengt, Johan och övriga funktionärer

Nu har det varit tillräckligt med födelsedagar och kassa hjullager. Dyker garanterat upp. Finns det för övrigt någon db-gräns?

Finns det för övrigt någon db-gräns?

Känn dig riktigt välkommen!

Vi tillämpar 100 dB mätt vid bankanten. Allt för att trivseln skall kunna behållas både på banan, depå och fiket.

Hittills på två säsonger har det aldrig varit något problem :banana

Last edited:
Jag kommer i vanlig ordning. Om inte annat för att slippa gå i kyrkan sådär på guds heliga vilodag. :)

Precis som om du ens vet hur en kyrka ser ut din hedning:7peta......:)

Jag och min polkaretta kommer självklart också:)

Hmm... Tinnar och torn, kanske? Åsså Tarzan som hänger på ett kryss! :)

Med ditt nick borde du kunna tala om det för mig. Döparen, så att säga.

Kul att rettan rastas i den lilla rastgården! Får vi möjligtvis se den på en stor rastgård 2013?

Närapå trist att man är på Gelleråsen och egentränar på söndag (och lördag, nämnde jag det? :hihi ). Nästan.

Hoppas ni får sådär kul...som det alltid är på Gröndal!

Närapå trist att man är på Gelleråsen och egentränar på söndag (och lördag, nämnde jag det? :hihi ). Nästan.

Hoppas ni får sådär kul...som det alltid är på Gröndal!

Mycket egenträning på dig numera. Är du obildbar? :7peta Ska jag ta mig an dig och förevisa kroppsförflyttning? För en mindre avgift kommer jag till Gelleråsen på lördag och har privatlektion.

Klart vi får kul!

Hmm... Tinnar och torn, kanske? Åsså Tarzan som hänger på ett kryss! :)

Med ditt nick borde du kunna tala om det för mig. Döparen, så att säga.

Kul att rettan rastas i den lilla rastgården! Får vi möjligtvis se den på en stor rastgård 2013?

Haha, du vet ju precis:D

Angående en "stor rastgård" så ligger det faktiskt i planerna till nästa säsong, jag surrade lite med "Hank West" om det förra gången på Gröndal, han var också sugen på något sådant.

Men ännu har jag ju fullt upp med "lilla rastgården" och känner att jag har enormt mycket att lära bara där, men under vintern så ska jag spana lite på alternativ:)

Än så länge är man ju bara en n00b på det här, men minst en "storbanekörning" har jag tänkt att hinna med nästa år:tummenupp

Haha, du vet ju precis:D

Angående en "stor rastgård" så ligger det faktiskt i planerna till nästa säsong, jag surrade lite med "Hank West" om det förra gången på Gröndal, han var också sugen på något sådant.

Men ännu har jag ju fullt upp med "lilla rastgården" och känner att jag har enormt mycket att lära bara där, men under vintern så ska jag spana lite på alternativ:)

Än så länge är man ju bara en n00b på det här, men minst en "storbanekörning" har jag tänkt att hinna med nästa år:tummenupp

Glöm att det bara blir en om du väl får ur tummen. :crash Det är bara att börja budgetera för släpvagn och dragkrok...och en jäkla massa däck och bandagar. ;)

Swepace - Det vet du! Det finns så mycket att nöta på, så jag vet knappt var man skall börja. :näsblod Men du the power of the posör is strong within you. Du klarar att ta hand om adepterna. :fakta

Glöm att det bara blir en om du väl får ur tummen. :crash Det är bara att börja budgetera för släpvagn och dragkrok...och en jäkla massa däck och bandagar. ;)

Swepace - Det vet du! Det finns så mycket att nöta på, så jag vet knappt var man skall börja. :näsblod Men du the power of the posör is strong within you. Du klarar att ta hand om adepterna. :fakta

Damn it, den där drömvinsten på lotto måste fan komma under vintern nu:crash

Damn it, den där drömvinsten på lotto måste fan komma under vintern nu:crash

Äh, vafan. En säsong med litet kursande går inte på mer än typ 60.000:- totalt.
(Inkl. däck, soppa till bilen och hojen, service, försäkring, kanske ett par släpvagnshyror, käk på väg till/från banan, boende mm.)
Småpengar i förhållande till livskvaliteten, passionen och välbefinnandet. Vad ska man göra annars, spela golf eller!?:va

Men en drömvinst i bagaget skulle jag inte tacka nej till ändå.

Jag kommer oxå. :) Någon ska ju harva i gul grupp. :tummenupp Bumsen är äntligen fixad, och jag har så läääääänge längtat efter Knix. :banana

Vädret ser så fint ut till söndag att jag kan inte vänta längre utan skriver redan idag, fredag.

Alltså både SMHI och MittVäder säger sol till 100% sannolikhet och 16-18 grader varmt.

Jag kommer bara det inte regnar!
Provade på "knix" för 1a gången sist och fick mersmak för det var ju riktigt skoj det där!
:hihi

Shit happens !

Det blev en fin dag, lite moln, men regnet lös med sin frånvaro. En knix kvar den 30/9.

T-bag här på sporthoj fotade för fullt under dagen, så det kommer säkerligen upp bilder framöver. Blev en nyttig dag för en annan med att nöta på :)

Tack för en kanondag - med optimalt väder, goda hamburgare, pedagogiska instruktörer och trevlig stämning!

Tack för åter en bra dag på Gröndal!

Kul att se två stycken med skjuts. Både i röd och gul grupp gick det både snabbt och snyggt med nämnda ekipage. :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman