Grön/silver Ducati och potatisar mellan Nykvarn och Järna.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Hörde av en bekant att han "åkt med" potatisar mellan Nykvarn och Järna på en 30 år gammal Ducati i utställningsskick för en vecka sen.

Han hälsar och vill meddela att han hade haft skitkul. :D

svampe skrev:
Hörde av en bekant att han "åkt med" potatisar mellan Nykvarn och Järna på en 30 år gammal Ducati i utställningsskick för en vecka sen.

Han hälsar och vill meddela att han hade haft skitkul. :D

Tyckte han att det var kul när jag brände om honom i mach3?

Jag tyckte det :yoparty

svampe skrev:
Japp, för han tog ju en hel del av er när det svängde.

Mja..några newbis kanske... :D :D

Måste säga att jag blev impad av att han vågade ladda med den gamla skorven...den va i ett förbaskat fint skick!!
Bytte några ord och berömde skicket på knarren med han när vi gjorde ett pitstop i Järna för visirbyte..

Tydligen så rastade han pärlan 1 gång per år, inte för han rådde på oss "fartveteraner" men det var friskt gasat med tanke på åldern på cykeln :Bugar :Bugar :tummenupp

Jag låg kvar bakom honom blev helt bländad av skicket på hojen, och mäkta förvånad att det faktiskt går att åka rejält fort på en sån bike.

Mike skrev:
Tydligen så rastade han pärlan 1 gång per år, inte för han rådde på oss "fartveteraner" men det var friskt gasat med tanke på åldern på cykeln :Bugar :Bugar :tummenupp

När han inte kör med den så står den på ett podium hemma hos han, inget ljug, han är sån.

Han tycker att den är lång och att den gärna skulle fått gå snabbare än de 190 km/h han tog upp den i när det blev rakt.

SENSEI skrev:
Vad jag hört så skulle jag tro att han i princip åker ifrån de flesta på en krokväg...

Då är jag rädd att du har blivit vilseledd :tungan Du kan nog hänga av honom till och med en dålig dag. Iaf när han kör putsobjektet...

heigo skrev:
Då är jag rädd att du har blivit vilseledd :tungan Du kan nog hänga av honom till och med en dålig dag. Iaf när han kör putsobjektet...

Tja, det var ju i den kurviga delen han körde om, på rakorna så finns det inte så mycket att sätta emot med 190km/h i toppfart.

Kör jag den vägen och har lite bråttom så är det många ställen det går över 190.

Hade han inte sålt sin MW-agusta F4 så skulle jag ha problem med honom.

svampe skrev:
Tja, det var ju i den kurviga delen han körde om, på rakorna så finns det inte så mycket att sätta emot med 190km/h i toppfart.

Kör jag den vägen och har lite bråttom så är det många ställen det går över 190.

Hade han inte sålt sin MW-agusta F4 så skulle jag ha problem med honom.

Detta skriver du bara för att vara snäll mot din vän :tomten

Ps. Hade inte jag sålt mitt F-18 så skulle du ha problem mot mig :tungan

heigo skrev:
Detta skriver du bara för att vara snäll mot din vän :tomten

Ps. Hade inte jag sålt mitt F-18 så skulle du ha problem mot mig :tungan

Nej, jag vet vad han går för. Han är en ex 250R förare från SM. Visserligen länge sedan men han slogs inte om att komma sist.

ta det lungt på den vägen,mycket grussträngar och genande bilister..

Körde den för några dar sen och höll på att sätta huvudet i grillen på en saab..

Yadi yadi...... han åkte fort sluta jidra :Bugar ... dock hade han inte så mycket att sätta emot en modern sporthoj i det stora hela...jag låg bakom honom med skjuss och funderade på att åka om. men med tanke på att han åkte fort i kurvorna så fanns det ingen anledning att åka om för vem fan bryr sej om det går 300 på rakorna om det går i 30 i kurvorna klart intressant att se vad en sån maskin kan prestera.

Tror jag har honom med på film från förra årets stockholmsrally.
Vet inte om han deltog eller bara va i krokarna.
Åkte efter min käre far som snurrade runt på sin Harley 1927 med sidovagn :fyllisar

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra