Kan berätta att vår gräsklippare la av i höstas när jag nästan hade klippt klart gräsmattan. Den hostade till några gånger sedan stannade den. Trodde först att det var tändstiftet som var felet så jag rengjorde det och försökte starta men fortfarande samma problem.
Kollade i manualen där stod att luftfiltret skulle rengöras mellan varannan gång man använde den. När jag pratade med farsan hade han aldrig rengjort filtret (gräsklipparen är ca 8år gammal och vi har en tomt på 2000m2...), filtret hade ca 1cm tjockt lager med smuts. Hur den överhuvudtaget kunde andas är fortfarande ett mysterium.
Efter filterrengöring ville motorn fortfarande inte starta, började bli lite smått irriterad nu. Rengjorde förgasare, generator mm. men den ville fortfarande inte starta, den bara hostade till. Hittade då ett tändstift i förrådet, troligen till motorsågen. Tryckte i det och den startade på direkten. Kan säga att man var allt annat än glad när man hade lagt ut ett par timmar på helvetet och det visade dig vara tändstiftet, det jag först trodde...
Jaja vet inte riktigt vad jag ville ha sagt med detta men nu går den i alla fall bättre än någonsin!