GPZ fighter

Shogo

Snel Hest
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF-1000R
hittade ett snyggt bygge på en GPZ900R med dragbar styre och ZXR750 bakdel.

edit: Svingen kommer från Metmachex, gudomligt vacker :D (ca 6000:-). R1 framgaffel och mätare från ZX6R.

Bifogat

• fightergpz1.jpg
    fightergpz1.jpg
    127.7 KB · Visningar: 280
  • fightergpz3.jpg
    fightergpz3.jpg
    127.6 KB · Visningar: 472
  • fightergpz5.jpg
    fightergpz5.jpg
    108.9 KB · Visningar: 348
Last edited:
Nee det är väll så sant!
Den slår ju orginalet i mina ögon iaf!!

Med tanke på vilken hoj den är byggd på så är den ju grym :tummenupp Men frågan är ju hur f-n man kan lägga ner så mkt tid och pengar på nått som i slutändan ändå bara är en hottad GPZ från 80-talet... :rolleyes:

Last edited:
MackeNo1 skrev:
Med tanke på vilken hoj denn är byggd på så är den ju grym :tummenupp Men frågan är ju hur f-n man kan lägga ner så mkt tid och pengar på nått som i slutändan ändå bara är en hottad GPZ från 80-talet... :rolleyes:
har man ett intresse så spelar det väl inge roll vad objektet är, hur gammalt det är osv....

dom som renoverar en gamla jänkare som sått i skogen i 30 år då? många års renovering och en j*vla massa dollars.. varför??

Lever man för nått så kör bara.. :yoparty
ps.. grymt bygge! keep up the good work! :Bugar

en väldigt enkel förklaring till varför jag kommer lägga ner pengar på min hoj e att den fortfarande kostar som en GPZ från 80talet att försäkra.. men förhoppningsvis får man känsla och prestanda som hoj från mitten av 90talet med rätt mods. :D

Sen e det rätt skoj att meka...

Saknas även kylare m.m. .. ska bli intressant och se hur det blir när han e klar.

Håller med att det inte spelar nån roll vilket år hojen e tillverkad . . med rätta grejerna så kan man få en grym modern look.
Har själv en gsxr750 från 1985 som e streetfighter moddad med bla R1 bakdel och uppdraget system. Och den e jävligt läcker vill jag lova :)

Ps. Jag tycker du gjort ett superjobb som förvandlat en ful gpz till en grym fighter.

OBS ! , det är inte jag som byggt hojjen :D dock funderar jag på att bygga nått liknande.

Hojjen är byggd av en britt, finns en tråd om den på www.gpz900r.org.

underbart bygge tycker jag....

ang.hottade gpz:or får ja ju lägga ut en bild på mitt sköna 4.1 system på min hoj...gpz900r -85:a med 89:an motor o dynokittade förgasare..

Bifogat

• DSC01176.JPG
    DSC01176.JPG
    81.8 KB · Visningar: 106
MackeNo1 skrev:
Med tanke på vilken hoj den är byggd på så är den ju grym :tummenupp Men frågan är ju hur f-n man kan lägga ner så mkt tid och pengar på nått som i slutändan ändå bara är en hottad GPZ från 80-talet... :rolleyes:

För att citera Anders Brink här på forumet -Bara för att det går :hihi

Nu har han fått ihop hojjen.. och här e resultatet.

Bifogat

• fightergpzfinal.jpg
    fightergpzfinal.jpg
    54.3 KB · Visningar: 163
Lite kul sving på den.
Och jag diggar sånna där flatsidefuggar, ser ju riktigt häftigt ut. Men färgen allså.... inte snyggt.

skövde_pöjk skrev:
har man ett intresse så spelar det väl inge roll vad objektet är, hur gammalt det är osv....

dom som renoverar en gamla jänkare som sått i skogen i 30 år då? många års renovering och en j*vla massa dollars.. varför??

Lever man för nått så kör bara.. :yoparty
ps.. grymt bygge! keep up the good work! :Bugar
Dom som renoverar en gammal jänk för en massa jävla pengar kan ju da sälja den för en jävla massa pengar.
Lackerade en bonneville för nått år sen som såldes till USA för 1 050 000kr.

apfett!! :Rockbanan Släng upp några bilder på hur den såg ut innan du ens började tack. man får ju inspiration att byta hoj.. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti