Gps-program

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Någon som vet om det finns något enkelt program för att kunna se typ bromspunkter, hur hårt man bromsar osv osv. Vill även kunna jämföra olika varv från olika eller samma pass. Just nu har jag contour +2 som loggar i 5hz och sparar dom i nmea filer. Kanske inte är världens bästa gps att använda på banan men borde ge tillräckligt för att man ska kunna analysera i stora drag. Tanken är att skaffa en ordentligare gps logger i framtiden, främst för att kunna få en snabbare feedback på banan så ett program som klarar olika gps format är ett stort plus

http://www.racechrono.com/

Är riiktigt bra. Funkar bra på Android och Windows mobile samt gamla Symbian. Har kört med detta något år nu tillsammans med en extern gps-puck och det funkar mycket bra :tummenupp

Glömde säga att jag vill ha något som fungerar på win8 då jag kör Windows phone :P

Jag har en sån här: http://www.qstarz.com/Products/GPS Products/LT-Q6000-F.html

Men även fast det är 10Hz-GPS och G-meter i den så tycker jag det är svårtolkat och inte tillräckligt exakt för sån analys. Nu kanske andra GPS-timers/loggers är bättre än min, men jag tror inte en 5Hz kamera är det.

Det jag har fått ut av mina loggar är att jag ofta slår av på gasen 50-100 meter innan jag klipper på hejdarna, men exakta bromspunkter ser man inte så lätt... När man håller ~250 blås så är det 14 meter mellan mätpunkterna (i 5Hz), sen kommer det brus och drift på det.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra