GPR Styrdämpare

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Någon som vet nåt om dom? :confused:

Verkar stora här i staterna, men är de värda $350? Eller ska man slå till på en öhlinare för $200 extra? Vad kostar en öhlinare till en zx10a i Sverige förresten? Kanske tom är billigare där??

En sån här pratar vi om...

Är det förresten nån skillnad på de universala dämparna man kan köpa från Öhlins jämfört med de modellanpassade, eller är det endast monteringskitten som medföljer som är olika? Unviversaldämparna kan man hitta på ebay för mellan $300 och $350.
Vad kostar ett ev monteringskit till en sån dämpare isf?

Eller det kanske är enklare att köpa ett set kraschkåpor för $400... :hihi

Mycket frågor... Tacksam för svar! :tummenupp

Last edited:
Crille skrev:
Varför inte köpa en riktig styrdämpare hos Eracing :confused:

http://www.eracing.se/shop/product_info.php?cPath=64_65_66_67_69&products_id=176

Köpte en till min gixxer från dom och ack vilken fin finish och kvalite på den styrdämparen....

Såg inte så dum ut... Märker man egentligen någon skillnad prestandamässigt melland e olika dämparna?
Hittade ett par sprint på ebay för under $200, men då var de såklar till fel hoj... :gnissla

Vad tros om detta märke? Bitubo

Lugn skrev:
Såg inte så dum ut... Märker man egentligen någon skillnad prestandamässigt melland e olika dämparna?
Hittade ett par sprint på ebay för under $200, men då var de såklar till fel hoj... :gnissla

har inte hört någon som klagar på sin styrdämpare oavsett märke. Borde funka vad som helst som passar på din hoj och inte är för jälva ful!
Det som silnaden är snarare hur lätt dom är att sätta fast och hur mycket du behöver modda!

(Hej - vi bor ju nästan grannar! Jag bor i utanför Detroit)

Last edited:
triple skrev:
har inte hört någon som klagar på sin styrdämpare oavsett märke. Borde funka vad som helst som påassar på din hoj och inte är för jälva ful!
Det som silnaden är snarare hur lätt dom är att sätta fast och hur mycket du behöver modda!
Stämmer antagligen, tycker nog dock att en riktig dämpare är snyggare än en sån där klump...

triple skrev:
(Hej - vi bor ju nästan grannar! Jag bor i utanför Detroit)

Kewl, jag går ut på balkongen och ropar. Vinka om du hör nåt... :lol

Har inte sett så mycket av Detroit, men ni har iaf tåg inomhus på flygplatsen och det är ju lite ballt (mellanlandar där ibland på väg till östkusten i jobbet). :tummenupp

Tror nog inte man märker så stor skillnad på styrdämpare....Men å andra sidan kan jag ha fel.....

Den som jag köpte är ju fylld med gas och inte med olja, sedan om det är nå fördelar med gasen vette gudarna.....

Den på ebay är ju för din hoj så varför inte slå till???....

Lugn skrev:

Lugn skrev:
Någon som vet nåt om dom? :confused:

Verkar stora här i staterna, men är de värda $350? Eller ska man slå till på en öhlinare för $200 extra? Vad kostar en öhlinare till en zx10a i Sverige förresten? Kanske tom är billigare där??

En sån här pratar vi om...

Är det förresten nån skillnad på de universala dämparna man kan köpa från Öhlins jämfört med de modellanpassade, eller är det endast monteringskitten som medföljer som är olika? Unviversaldämparna kan man hitta på ebay för mellan $300 och $350.

Eller det kanske är enklare att köpa ett set kraschkåpor för $400... :hihi

Visst e det skillnad på olika styrdämpare du får vad du betalar för.
Ska du ha hög kvalitet samt bra egenskaper är Öhlins & WP bra alternativ

SPRINT & ÖHLINS finns inte till min Kawasaki ZX636R (05-06).

Är dock intresserad av GPR´n. http://www.gprstabilizer.com/
Någon som kör med GPR?
Har sett att den får bra kritik på en del Amerikanska forum jag kollat runt lite i.

Last edited:
Lugn skrev:
2001890 Någon som vet nåt om dom? :confused:

Öhlinare med monteringskit kostar 5-6000:- i Sverige.

Endast monteringskiten är olika. Monteringskiten är riktigt dyra. Harris har till Öhlins vill jag minnas, något billigare.

Jag köpte en Hyperpro RSC (progressiv) med monteringskit till min zx10:a, klart billigare än Öhlins, nypris ca $400 på eBay. Försökte få tag på en begagnad Hyperpro eller Öhlins på eBay, tog 4 månader innan jag hittade till vettigt pris ($250). Jag valde bort GPR av två skäl, dels hade jag inte möjlighet att titta närmare på konstuktionen i verkligheten, dels tycker jag att den är ful (men smaken varierar ju...).

Hyperpro säljs ibland under varumärket WP, men det är samma pryl.

/Stefan M

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP