GP Le Mans

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Börjar ju nu snart! Det ska bli riktigt kul att se de nya kameravyerna på www.motogp.com, ballt att kunna välja en onboardkamera från valfri förare! :yoparty
Sen hoppas jag att Watz får lite mer krut i Yamman så han åtminstone kliver upp ett par steg i toppfartstabellen!
Förövrigt så tror jag att Gibernau tar pole men att Rossi vinner racet, som vanligt med andra ord! :)

Hoppas Fredde tog med Dremmeln. ;) Tror inte på mirakel eftersom Le Mans är mycket accelerationer ur långsamma hårnålar men Fredde får göra som i Shanghai och göra fler än 40 omkörningar! :rock
Ska bli kul att kunna se ett race live igen som omväxling.

Torkel skrev:
Börjar ju nu snart! Det ska bli riktigt kul att se de nya kameravyerna på www.motogp.com, ballt att kunna välja en onboardkamera från valfri förare! :yoparty
Sen hoppas jag att Watz får lite mer krut i Yamman så han åtminstone kliver upp ett par steg i toppfartstabellen!
Förövrigt så tror jag att Gibernau tar pole men att Rossi vinner racet, som vanligt med andra ord! :)
Jag tror att en supertaggad Jacque kommer att vara med och slåss bland top-5, med lite flyt tar han en tredjeplats.

Edit: Franska namn e ett skit å stava till...

Köpte Premium Package nu. Fler orsaker att inte jobba. :D
Kul att det är så stenhårt i toppen i 250.

Goodstuff skrev:
Hoppas Fredde tog med Dremmeln. ;) Tror inte på mirakel eftersom Le Mans är mycket accelerationer ur långsamma hårnålar men Fredde får göra som i Shanghai och göra fler än 40 omkörningar! :rock

Gjorde han 40 omkörningar? Skapligt hårt....

Chris Ash skrev:
Gjorde han 40 omkörningar? Skapligt hårt....

Hur många startande var det då ? Minst 41 förare på banan samtidigt låter väldigt mycket :va Men det är klart, om man först blir omkörd av en annan förare, för att i nästa kurva bromsa sig förbi honom så anses det väl som en omkörning och då behövs det inte så många förare för att komma upp i 40.

Eftersom Fredde hoj var långsammare än alla de andra i den grupp han körde i så blev han omkörd på rakorna och körde sedan om i kurvorna. Han gjorde över 40 omkörningar men blev omkörd ganska ofta också på rakorna. Dirk Heidolf var imponerad över hur Fredde körde om till höger och till vänster.

Goodstuff skrev:

Till det hör rejset var det få förhoppningar till att yamman skulle bli snabbare.
Kanske en ny tändning till italien.

Mattiaz skrev:
Hur många startande var det då ? Minst 41 förare på banan samtidigt låter väldigt mycket :va Men det är klart, om man först blir omkörd av en annan förare, för att i nästa kurva bromsa sig förbi honom så anses det väl som en omkörning och då behövs det inte så många förare för att komma upp i 40.

Givetvis var det så, det är ändå ganska många....

Chris Ash skrev:
Du får låna ut dina cylindrar till honom;)

Han hade faktiskt med sig sina egna ner. Hans egna hoj var ju snabbare än kurz..
Men det var satt ett slutkört 03 vevhus i hans hoj som egentligen bara skulle vara att kasta osv.

oFFkeFF skrev:
Han hade faktiskt med sig sina egna ner. Hans egna hoj var ju snabbare än kurz..
Men det var satt ett slutkört 03 vevhus i hans hoj som egentligen bara skulle vara att kasta osv.

Jag trodde Kurz hade åtminstone lite fabrikssupport, eller det är slut med det nu när Matsudo inte kör längre?

Chris Ash skrev:
Jag trodde Kurz hade åtminstone lite fabrikssupport, eller det är slut med det nu när Matsudo inte kör längre?

Det var matsudo själv som hade support från antingen yamaha, eller någon japansk supertrimmare.
Det har so far varit yamaha vanliga köp-kit grejer, samt i freddes fall, ett slutkört vevhus. Därav anledningen att kinesernas 05-yammor var snabbare med samma prylar.

oFFkeFF skrev:
Det var matsudo själv som hade support från antingen yamaha, eller någon japansk supertrimmare.
Det har so far varit yamaha vanliga köp-kit grejer, samt i freddes fall, ett slutkört vevhus. Därav anledningen att kinesernas 05-yammor var snabbare med samma prylar.

Ok...

Det måste kännas bra att komma till ett VM-team som har gammalt slutkört skit i hojen.

Chris Ash skrev:
...Det måste kännas bra att komma till ett VM-team som har gammalt slutkört skit i hojen.
Det verkar vara svenskarnas lott att köra på delar från VM-soptippen. Jag tänker bl a på Stigefelt som harvade runt på en antik ROC-Yamaha och förra året körde Aprilia som verkade vara hämtad på en återvinningsstation. Vilket slöseri på talang! Fredde är uppenbarligen kvalificerad för något bättre, jag hoppas han får det.

Teddy skrev:
Det verkar vara svenskarnas lott att köra på delar från VM-soptippen. Jag tänker bl a på Stigefelt som harvade runt på en antik ROC-Yamaha och förra året körde Aprilia som verkade vara hämtad på en återvinningsstation. Vilket slöseri på talang! Fredde är uppenbarligen kvalificerad för något bättre, jag hoppas han får det.

Det är inte lätt att komma över en fabriksmaskin, men det verkar faktiskt börja se lite bättre ut igen.
Det finns ju iaf 15 fabrikare i år, ktm kommer snart med 1 till, och det blir säkert fler.
Om man jämför med 2002 eller 2003 när det fanns typ 4st.
Fredde skulle nog kunna plocka poäng om han satt på kiefer-hondan utan större problem.

Viktigast för Fredde är ju att vara på plats och visa att han är snabbare än de flesta. De som är i depån vet vad det är för status på prylarna och kan dra slutsatser om Freddes körning utifrån det så visst finns chansen till bättre hoj nästa år.

För er som har hittat superprogrammet World Wind så kan ni klicka HÄR för att komma till Le Mans.
Jag skulle se drömscenariot att Mika Kallio fixar in Fredde som utvecklingsförare på den nya KTM-250'n, det vore något det!

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back