GP i Brno...?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Jag o ett par polare ska kuska till Brno i augusti o se hjältarna "lajjv".
Skulle vara kul att få lite input ang. banan ifråga så man har lite kött på benen innan man är på plats.
Är tex banan överskådlig från läktarplats?
Lika bra "tryck" som på Assen (vilket är den enda banan jag har personlig referens till)?

Tacksam för synpunkter från beresta fantaster!
:tummenupp

Den är inte särskilt överskådlig då den är väldigt kuperad. Bäst (som i mest) borde man nog se från sektion C.

2008_amd_mapka_-_podrobna_-_komprim.jpg

Edit: hittade en bättre bild.

Sektion C (T4-T6) eller grytan som den kallas är nog bästa stället :tummenupp

Lysande synpunkter - tack tack, uppskattas verkligen!

Är det ingen som de facto varit på PLATS och kan ge lite kommentarer...??

Jag har varit där och kollat på WSBK, och publiksiffrorna kanske inte är riktigt jämförbara med MotoGP för det var inte i närheten av fullsatt. I alla fall så satt jag först i sektion C och sedan i G. C var nog bästa av dom två, men G var inte fel heller. :tummenupp

EDIT: Bild tagen från sektion G.

Bifogat

• sbk_liten.JPG
    sbk_liten.JPG
    202.7 KB · Visningar: 91
Last edited:
Jo då jag kan kommentera detta som en av oss som varit där,
C sektionen är väl den som är bäst o mest överskådlig,köper du in dig på innerplan så kan du ju strosa runt lite o kolla efter andra ställen,
men ska du vara på C plats under Racedagen får du räkna med att vara där senast vid 8 på morgonen för det är FULLSATT ......... tjeckien ligger ju bra till i europa för resande,numera är det ju massor av ungrare som åkero framförallt tyskar,, så var ute i god tid på bananen :tummenupp

ska ni åka hoj eller bila ner ? jag kan vara intresserad av att kanske ta en bilresa ner om det är en vettig bil o splitta soppakostnaden.

// Jocke

Lysande synpunkter - tack tack, uppskattas verkligen!

Är det ingen som de facto varit på PLATS och kan ge lite kommentarer...??

Jag var på GP't i Brno för några år sen och instämmer, det var fullt i grässlänten. Satt på Starobrno-delen nere i grytan. Fullt av fulla tyskar! :)

Allt boende var också slutsålt. Vi bodde i Prag och det är ju rätt långt bort. Tält/camping kan nog vara en idé.

ja om man räknar på att köra ensam dit så är det ett jättebra pris,
inträde o naturläktare kostar ca 750SEK resa och hotell/ kostar en rejäl slant när man åker ensam.
vad har du för tanke bakom läktardealen ?

Vi ska åka med DETTA evenemanget:
http://www.jidneresor.se/ReseForm.asp?aid=145
Jag håller på o "dealar" lite med researrangören om just läktarplatserna för att få ut mesta möjliga av resan!

vad har du för tanke bakom läktardealen ?

Deal och deal...
Det var kanske lite felaktigt/slarvigt uttryckt av mig.
I priset så ingår en tre dagars läktarplats på läktare T5 och den verkar ju tämligen kass.
Så jag har mailat arrangören och bett att få ändra våra biljetter till läktare T4 alternativt T6 efter ha läst alla era åsikter (återigen - TACK!! :tummenupp ).

Tyckte även jag att det var ett OK pris även om själva bussresan känns föga lockande...
Å andra sidan så får man väl inmunda ett gäng öl så ska det väl gå att stå ut (och samtidigt hoppas på att toalettfaciliteter finnes ombord...:rolleyes: )

du ser ,, det är tur att jag finns ibland :tummenupp
Fishy där också eller är jag bara för feg. Vid köp hamnar jag på www.polepositiontravel.com som bl.a. skriver:
"For credit cards, most banks now require the customer to enter an authorising PIN or password. You will be sent a link for this purpose."
Enligt Visas hemsida ska man ALDRIG lämna ut sin PIN eller liknande, särskillt inte över internet... Krävde de dig på PIN? :confused:

Det blev läktare T4!
Så nu är det bara en vecka kvar innan man är på plats - ska bli skitkul!!

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör