Gotland Ring "Public Driving"

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hur mycket trafik brukar det var på öppna dagar? Min semester verkar inte träffa av ågra bandagar alls i sommar typ så tänkte semestra en vecka nere på gotland med sambon, passa på att köra en eller tre dagar på gotland ring. Men lite nyfiken hur mycket trafik det brukar vara på banan.

Kör lite där när jag får tråkigt på semestern. Det brukar vara glest. När jag varit där har det varit 4 till 10 hojar, ett par bilar och någon som kör cart. Rätt skönt m a o.

Det brukar vara helt jäkla bäst.
Ingen trafik, köra tills man är hjulbent eller däckad av vätskebrist. Blir det för mycket åka på förmiddagen drar man och tar ett dopp i lagunen.

Kör deras öppna dagar, bättre än någon "anordnad" bandag jag har varit på.

..jag skulle fasen tveka lite, det är rätt stor skillnad mellan bilar (och kartar!) och våra hojar vad gäller bromspunkter och kurvhastigheter.

Att åka med vildhjärnor som kör hoj är en sak, de har samma förutsättningar som en annan, att råka ut för en mupp i bil som är ute och jagar varvtider...ja-nej.

Javisst , 20min Hoj sen 20 min bil :)

Ska försöka åka på ringen i Juli i år igen , ingen trängsel och man får åka tills man är nöjd ;)

Va inne och kika på Ringen jag med, såg man kunda boka två dar för 2300, fast det stod inga datum.... :va

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back