Video Gotland Ring - Inte Bara Fest

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Gjorde en liten film på min körning på Gotland... eller ja.. den är inte klar än..

Mest för att själv kunna plocka fram i vinter när det är som mörkast och vi har 2 meter snö utanför fönstret.. (dvs om några få månader :död )

Men för den som har för mkt fritid så har ni den här.

http://www.youtube.com/watch?v=SQf0_CSCB10

Den stora frågan är som alltid om man ska ha motorljud eller inte?
Jag brukar ha det, men 600:an skriker som en gris, så den här gången valde jag bort det.. Bra eller anus?

Last edited:
Kalas, skönt ibland att slippa motorljudet. Nu vart man så där sugen igen :gnissla

Snygga kameravinklar, bra omväxling bland sekvenserna och viktigast; mjuka fina spårval!:tummenupp

Beträffande ljudet så är det väl inte mycket som är så eggande som en högvarvig 600:a, men med tanke på de täta bildväxlingarna så ger musiken förmodligen lite mer kontinuitet åt hela kompositionen så jag tycker absolut att den passar fint in. Extra plus dessutom för att du valt en låt med lite harmoni istället för sedvanlig ADHD-techno...:tungan:D

Mina 2 cent/Björn

Snyggt filmat, kört och klippt! Och skickligt gjort att undvika föraren framför och att hålla dig på hjulen i sandfållan vid olyckan!

Personligen så gillar jag motorljud när man har ett kontinuerligt motorljud, inte när det är uppenbart att det är olika klipp och varvtalen hoppar upp och ner. Då kan man hellre ha passande musik, precis som du har gjort här.

Du får två tummar upp av mig. Filmen ger ett sug efter körning och det är ett bra betyg. :tummenupp

Snyggt filmat, kört och klippt! Och skickligt gjort att undvika föraren framför och att hålla dig på hjulen i sandfållan vid olyckan!

Tack! Mjoo.. olyckan var "pågående" när vi kom runt svängen där.. så det gick inte att veta vart killen + hoj skulle stanna.. Ville inte riskera att köra på honom eller riskera att bromsa omkull mig och triplen, så det blev ett snabbt beslut och en liten offroad-tur där.. men en R6:a klarar uppenbarligen allt :)

Last edited:
Som sagt tidigare så gillar jag filmen skarpt! Har kollat på den flera ggr! ���� gillar att du lagt på passande musik i stället för motorljud. Om du bygger vidare så kan du ju lägga in ngn sekvens där du låter motorljudet komma fram och med lägre/ingen musik för att sedan tona tillbaka till endast musik. Det brukar bli bra!

Om du bygger vidare så kan du ju lägga in ngn sekvens där du låter motorljudet komma fram och med lägre/ingen musik för att sedan tona tillbaka till endast musik. Det brukar bli bra!

Kul att den funkar! :)

Mm.. hade lite såna funderingar.. får se om det blir till ett framtida projekt kanske.
Har nån sorts mega-plan om att gör en film om en hel säsong "nån gång".. kanske då :)

Såg att vi ses på Cashback-körningen i Juli förresten.. blir kul! :banana

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...