Gomorron Eller!: 2 stöldförsök på 2 timmar

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Dagen började på bästa sätt...NOT.

Imorse en halvtimme innan väckarklockan ringde så vaknade min flickvän av sig själv o fick känslan av att hon borde sätta på telefonen (fråga mig inte varför...)

Sagt o gjort, med telefonen påslagen kommer ett sms från ett grannpar som meddelar att de i flerbilsgaraget till vår fastighet under morgonen sett en snubbe med verktyg som mixtrade med tjejens hoj (hennes nyinköpta Triumph Street Triple). Grannparet lyckades skrämma iväg honom, men då de hade bråttom iväg följde de inte efter honom eller undersökte saken närmare.

Sådär lagom glada i hågen kilar vi ner till garaget och ser mycket riktigt att det jävla aset avlägsnat tändningslås och börjat bända/såga sönder främre skivbroms (satt ett Abus Detecto-lås på och det fick han inte upp).

Verkar va ett typiskt fall av försök till pundarstöld, då aset förutom div verktyg bl a lämnat kvar en butterflykniv, en tiokrona, en tesked och ett par jävligt fula solglasögon från andra sidan detta årtusendet (klassiska pundaraccessoarer, I guess).

Vi tar lite bilder på ödeläggelsen, samlar ihop pundarens attiraljer o kilar upp till lghten för att polisanmäla, ringa försäkringsbolag o käka frukost.

Går ner i garaget igen vid åttatiden nu på morgonen o då har den jäveln varit där igen (märk väl att detta är ett garage man behöver nyckel för att komma in i). Han har lyckats bända/såga sönder bromsskivan ännu mer o antagligen sprutat nån kylsprej på låset eller förstört bromsslangen, då det var fuktigt på marken under framdäcket.

Det signalement vi har på killen är vagt men han hade grå munktröja, cendrefärgat hår, var i 30-årsåldern, såg tydligen inte jättepundig ut och hade ett kaukasiskt (västerländskt) utseende. Tydligen hade han varit i rotat i nån lastbil som stod utanför vår fastighet oxå (därifrån fick vi signalementet).

Nu e man nästan lite sugen på att förlägga helgen till camping i garaget ihopp om att jäveln kommer tillbaka. Han hade ju kollat in min hoj oxå, men inte gjort nåt på den.

För jävligt att man inte ska få ha sina saker ifred o att tjejen antagligen inte kommer att få mkt mer körning i år då hojen kommer stå på verkstan de närmsta veckorna....

Last edited:
Koppla högspänning till bågen och sätt klockan på tidig väckning så du hinner plocka upp liket innan någon ser. Eller så kör du ett surprise moment, parkera en van brevid bågen och kör en BONZAIII när han minst anar det.....

Riktigt trist att läsa om det dock, hoppas lagningen går fort.

Polaren ringde nyss och har blivit av med tändningslåset på sin hoj inatt, men hojen stod kvar!!

Vet hur det känns, hänt mig två gånger under den tiden min r6a har stått i min ägo. Knarkarjävlar...

Polaren ringde nyss och har blivit av med tändningslåset på sin hoj inatt, men hojen stod kvar!!

eeeh.. lööönt! tog han med sig tändningslåset?
B-rude hur var hojarna låsta? vilket område? borde inte detecto-låset tjuta när man pillar på hojen?

B-rude hur var hojarna låsta? vilket område? borde inte detecto-låset tjuta när man pillar på hojen?

Hojarna var låsta med styrlås och lås på bromsskiva fram.

Han tog med sig tändningslåset. Detectolåset var så saboterat att larmfunktionen satts ur spel. Detecton tjuter inte speciellt högt, han slog väl på låset tills det tystnade.

Området är Svingeln.

Verkstaden säger att det kan ta upp till 6 veckor innan min flickvän får tebax hojen...

Nån som vet om man kan få ersättning av försäkringsbolaget för förlust av transportmedel p g a detta? Vi har nämligen inte bil utan kör bara på två hjul.

Last edited:

Nej, men helt rensat tändningslås. Som tur var grottade dom lite för mycket så dom lyckades ha sönder dosan under...vilket gjorde att det inte gick att starta den och att hojen blev kvar!

Nu är låset bytt och hojen fungerar som den ska. :tummenupp

b-rude: Detta var också vid svingeln!

Nej, men helt rensat tändningslås. Som tur var grottade dom lite för mycket så dom lyckades ha sönder dosan under...vilket gjorde att det inte gick att starta den och att hojen blev kvar!

Nu är låset bytt och hojen fungerar som den ska. :tummenupp

b-rude: Detta var också vid svingeln!

Shit, då var det säkert samma lirare i farten. Han som försökt sno tjejens cykel var knappast ett proffs när man såg hur han gått till väga. Att använda tesked som verktyg e i o f s hyfsat kreativt.

Nu står min hoj inlåst bakom galler i en inhägnad i a f, känns lite tryggare...

Last edited:
Tror inte att man får nån ersättning om man inte har hojjen extra försäkrad på samma sätt som bilar. "Hyrbil" är ju extra...

Då var det min tur...

Kilade ner till garaget imorse för att kolla till hojen och där tändningslåset skulle sitta gapade det tomt...

Tjuvjävlen (antagligen samma sist), har varit där igen.
Satans jävla tröttsamt, verkstan sa att det kommer kosta 4 papp att laga.

Fuck this shit.

Jag hade fan suttit och väntat på aset, bundit fast honom vid en lyktstolpe och matat svinet med surströmming tills han tuppat av.

Ofta knarkarjäveln kommer ringa polisen för att ha blivit misshandlad under upprepade stöldförsök...

Hatar sånt här skit.:mad:

Fuck this shit.

Jag hade fan suttit och väntat på aset, bundit fast honom vid en lyktstolpe och matat svinet med surströmming tills han tuppat av.

Ofta knarkarjäveln kommer ringa polisen för att ha blivit misshandlad under upprepade stöldförsök...

Hatar sånt här skit.:mad:

Håller med dig :tummenupp

Har du otrevliga upplevelser med surströmming eller :confused:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...