golv i garage

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag har idag ett garage som jag hyr.

golvet är ett klent lager av asfalt, vilket är ojämt
och har börjat lösa upp lita varstans (olja & bensinspill)

eftersom ytan är väldigt ojämt, så funderar jag på att lägga något ovanpå asfalten.

vad skulle du rekomendera ?
betong ?
kakel ?
nytt lager asfalt ?

jag vet att det finns en sorts klick golv som man kan lägga i värkstäder, vart hittar man detta ? vad kostar det ?

wonderwizard skrev:
2610894 Jag har idag ett garage som jag hyr.

eftersom ytan är väldigt ojämt, så funderar jag på att lägga något ovanpå asfalten.

betong ?
kakel ?
nytt lager asfalt ?

jag vet att det finns en sorts klick golv som man kan lägga i värkstäder, vart hittar man detta ? vad kostar det ?
Jag skulle riva upp det och sedan göra iordning grunden innan jag funderade på vad jag skulle ha för golv.

wonderwizard skrev:
2610894 Jag har idag ett garage som jag hyr.

betong ?
kakel ?
nytt lager asfalt ?

betong är ju ganska bra.. men det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ner.. är det ett litet garage så kan du ju stå å blanda med en betongblandare annars blir det ju betongbil ju

Bärgren skrev:
2610899 Jag skulle riva upp det och sedan göra iordning grunden innan jag funderade på vad jag skulle ha för golv.

Han hyr ju garaget och vill knappast lägga ner för mycket pengar.
Men någon sorts klickgolv är ju en idé. Ekparkett är ju snofsigt!

Tror jag vet vilket sorts garage du har, har själv haft ett sådant och bäst är förmodligen att du slänger över ett lager betong. Sen när det härdat kan du ju lägga ut lite persiska mattor hehe, det hade min granne bredvid :rofl

Antingen det eller att du hör med hbghem som du antagligen hyr av om de kan fixa det, eller sponsra dig?
För om nånting är sönder så ska det ju lagas, right?

bauhaus har klickgolv som många inom RR använder för att ha hojarna på. Funkar bra i lera och grus, bunkar löjigt bra på asfalt. Kostar lite men du kan ju ta med det när du drar...

Glaserad marmor is the shit.. Far blev tokig på mig när jag tok in endurohojen utan att ha tvättat den.....:gnissla

Chrille skrev:
2611492 bauhaus har klickgolv som många inom RR använder för att ha hojarna på. Funkar bra i lera och grus, bunkar löjigt bra på asfalt. Kostar lite men du kan ju ta med det när du drar...

låter intressant, blir att ta en tur dit i morrn då

Mavve skrev:
2611444 Tror jag vet vilket sorts garage du har, har själv haft ett sådant och bäst är förmodligen att du slänger över ett lager betong. Sen när det härdat kan du ju lägga ut lite persiska mattor hehe, det hade min granne bredvid :rofl

Antingen det eller att du hör med hbghem som du antagligen hyr av om de kan fixa det, eller sponsra dig?
För om nånting är sönder så ska det ju lagas, right?

jag har tröttnat på att fråga helsingborgshem... där händer inte ett smack.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...