Golv: fejkad klinker (ej klick)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Tänkte kolla om någon har tips på var man hittar fejkklinker, men inte klickgolv á la Ikea eller Bauhaus. Tänker mig alltså plastmatta som limmas.

På förra jobbet så köpte vi golv av en firma som heter Amtico. Men jag vet inte om man kan handla därifrån som privatperson. Har precis mailat dem och frågat.
Söker alltså fler alternativ förutom Amtico.

Limmar man matta ? Farsan la den rakt på och skar ut den. Just i mönstret med svart klinker. Han använde nog sig av woody eller nått sånt han hade förmåner hos.

Bluff klinker?
Blinker?

Last edited:
Tror han menar sån där schackrutig plastmatta, sån som man kanske kan förknippa med skolmatsaler och offentliga omklädningsrum... Men det kanske inte är vad du är ute efter?

Edit: Typ som de här vinylmattorna, någon av dem kanske kan vara något?
http://www.gerflor.se/golv-for-ditt-hem/produktsida/gerbad,330.html

Min far la en sådan i liknande actarus black. I köket. Men man limmar inte sådana plastmattor nu för tiden menade han på. Fast de kan nog bero på var man ska ha den.
Ska man ha de i huset som tex kök så känns de mest krångligt och limma om man vill renovera sen om 20 år =).

Men woody bauhaus och alla sådana affärer har nog vad man vill ha.

Kom och tänka på att jag har ju sådant i hall, kök och sovrum här med men de är heller inte limmade =)

Amtico är inga problem att köpa som privatperson, jag la det i mitt förra kök, mitt nuvarande kök och hall. Det är vinylgolv som limmas. Orkar du masa dig till Uddevalla kan jag kanske ta hem till dig, det är inte jättebilligt dock, runt 500,-m2 kanske.

Plastmattor limmas alltid såvida de inte har tygbaksida då man kan klara sig utan lim med lite tejp och tur/skicklighet.

Amtico är inga problem att köpa som privatperson, jag la det i mitt förra kök, mitt nuvarande kök och hall. Det är vinylgolv som limmas. Orkar du masa dig till Uddevalla kan jag kanske ta hem till dig, det är inte jättebilligt dock, runt 500,-m2 kanske.

Det är ju bra. Har inte fått något svar från dem än.
Men om man kan köpa som privatperson varför ska jag handla via dig...? :va

Jag har iallafall inga problem att sälja till privatpersoner och det verkade som du hade problem att köpa så jag tänkte vara snäll och erbjuda mina tjänster. Du kan ju alltså inte köpa direkt från Amtico utan måste gå via åf. Men men, lycka till med letandet:va

Limmar man matta ? Farsan la den rakt på och skar ut den. Just i mönstret med svart klinker. Han använde nog sig av woody eller nått sånt han hade förmåner hos.

Finns mattor som man bara skär in utan o limma. Det e en speciell sorts matta och den har jag lagt ett antal gånger. Smidig o enkel omlägger sig fint. Enda nackdelen e att den e dyrare men det beror väl på hur man ser påt. Det e ju en del jobb o limma me o man slipper bli av me nåra hjärn celler:p

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025