Godkänt eller inte på besiktning?

• Thread starter Thread starter @ngel
  • Start date Start date
Den är med all sannolikhet ej godkänd då avståndet mellan dina blinkers kommer att bli för tight (minst 15 cm om jag inte missminner mig).

// Afterburner

Som baklykta borde den vara godkönd men inte som blinkers då avståndet blir för litet!
Om jag inte vet fel så skall det vara minst 18cm mellan höger-vänster blinkers!
Rätta mig om jag har fel!

Den är med all sannolikhet ej godkänd då avståndet mellan dina blinkers kommer att bli för tight (minst 15 cm om jag inte missminner mig).

// Afterburner

Kul att de första 2 svaren har olika uppgifter!! :D:D Typiskt SH:yoparty

Last edited:
Minsta mått mellan blinkers är 18 cm mellan de bak och 25 cm mellan de som sitter fram. Fick måtten av en gubbe på besiktningen förra veckan då jag besiktade.

Står inget om att den är E-godkänd så då får man väl utgå ifrån att den INTE är det?

Förutom det sitter som tidigare nämnts blinkers för tätt och det behövs kompletteras med reg plåts belysning.

Som enbart bakljus KANSKE man får igenom den om besiktningen har en "bra" dag, blinkersfunktionen kan man nog glömma att få genom...

Japp 18cm bak och 25cm fram stämmer bra.

Själva bakljuset kommer nog gå egenom utam problem.

Edit: troligtvis kollar man enbart på e-märkningen om den har dåligt ljus, lyser bakljuset bra och bromsljuset är ännu bättre så ska de inte vara nåt problem, och som förre talare sa, blinkersen går nog med största sannorliket INTE igenom.

Jag har själv ett cbr1000 baklyse med inbyggda blinkers men jag kollpade ur dom inför besiktningen. själva blinkersen funkar dock bra och man ser dom bra, såsom bak och bromsljus.

Last edited:
Minsta mått mellan blinkers är 18 cm mellan de bak och 25 cm mellan de som sitter fram. Fick måtten av en gubbe på besiktningen förra veckan då jag besiktade.

Tror dig/er :) Slog en pling till bilprovningen med för säkerhets skull.. 18 är det som gäller...
Synd attan för det hade kunnat bli en snygg akter ;)

Skylthållaren hade man kunnat lösa lite diskret .. det hade varit det minsta problemet tror jag..

Så ... nästa fråga... Någon som har en "orginal-akter" liggande och skräpa? ;) hehehe

@Jimmy... Det är väl detta som är charmen med SH eller hur? :tummenupp

Last edited:
Var själv o besiktigade hojen i morse, K3:a som jag byggt om till fighter i vinter,duktigt uppruggade Race-attack både fram o bak, pytte-diodblinkers fram, original bak (som redan är bortmonterad) + Giannelli helsystem! jag frågade om han inte ville ta en provtur: Njae jag hoppar det, då kanske jag hör att den låter för mycke....? blankt papper!!! alla på bes. är inte sura gamla rövhål!!!

Var själv o besiktigade hojen i morse, K3:a som jag byggt om till fighter i vinter,duktigt uppruggade Race-attack både fram o bak, pytte-diodblinkers fram, original bak (som redan är bortmonterad) + Giannelli helsystem! jag frågade om han inte ville ta en provtur: Njae jag hoppar det, då kanske jag hör att den låter för mycke....? blankt papper!!! alla på bes. är inte sura gamla rövhål!!!

Underbart!! :Bugar:Bugar

:tummenupp
Du ska kanske åka in med andras hojar också när du har den charmen ;)

:tummenupp
Du ska kanske åka in med andras hojar också när du har den charmen ;)
Jag har haft den killen flera gånger innan, förra året hade jag byggt en egen bakdel (hade inte fått original från förre ägaren då) med STORA reflexer och skyltbelysningen från KTM:en, VA FAN! så här kan du inte åka omkring, det ser ju förjävligt ut! sa han o upplyste mig om att det finns skruvar med lysdioder i som de minsann godkänner som skyltbelysning!! tänk om alla vore som han:krama!!!!! Har du möjlighet att besiktiga i Borås så gör det!!:tummenupp

Jag har haft den killen flera gånger innan, förra året hade jag byggt en egen bakdel (hade inte fått original från förre ägaren då) med STORA reflexer och skyltbelysningen från KTM:en, VA FAN! så här kan du inte åka omkring, det ser ju förjävligt ut! sa han o upplyste mig om att det finns skruvar med lysdioder i som de minsann godkänner som skyltbelysning!! tänk om alla vore som han:krama!!!!! Har du möjlighet att besiktiga i Borås så gör det!!:tummenupp

Sicken en! Kan inte han hålla kurs med folk på andra ställen?? :D

Lite långt att åka för att besiktiga :rolleyes: Speciellt när man kör förbi ett par bilprovningar på vägen :tungan
Men ... det löser sig säkert :) Tack för tipset annars.. :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back