Godaste tonfisken

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har märkt att det är stor skillnad på tonfisk och tonfisk. Vilken är den godaste?

Absolut. Min favorit är Abbas tonfisk, de blåa burkarna som ligger på 150g tror jag. Kanongoda! :banana

McFille skrev:
2145770 Absolut. Min favorit är Abbas tonfisk, de blåa burkarna som ligger på 150g tror jag. Kanongoda! :banana

Det var en sån jag käkade och insåg att dom e väldigt mkt godare än tonfisk jag käkat innan. Men dom är dyra :gnissla Måste ha billig och god tonfisk!

Föredrar att grilla tonfisken! :tummenupp

*edit* Inte burkmodellen då kanske...

Icas egen tonfisk är helt ok, kostar väl runt en tia burken. Undvik euroshopper.. :zpy

godaste och godaste, men eldorados billiga funkar helt ok!

General E skrev:
2145835 Det var en sån jag käkade och insåg att dom e väldigt mkt godare än tonfisk jag käkat innan. Men dom är dyra :gnissla Måste ha billig och god tonfisk!

Det kostar att ligga på topp vettu!
Har själv provat runt lite, från COOPs egna till ICAs och kommit fram till att ABBAs har den absolut bästa smaken!
Lätt värd de extra kronorna...

Willys i olja är helt i klass med icas tycker jag.

Euroshopper :näsblod

Godaste biten i mitt tycke ar "Toro" vilket ar den fetaste delen (buken) pa tonfisken. Ska man sedan vara riktigt snobbig ar det den framre delen av buken som ar bast ("O-toro") - den smalter i munnen som den mjukaste nougat. Bakre delen av buken kallas "Chu-toro" och funkar valdigt bra den med. Tyvarr ar Toro valdigt dyrt, men "Maguro" (mindre fet och djuprod i fargen) funkar bra som vardagssashimi. Yellowtail ("Hamachi") ar ok som omvaxling.

Tonfisk pa burk ar en styggelse (liksom genomstekt farsk tonfisk).

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back